Lime, най-голямата компания за споделено пътуване чрез електрически тротинетки в света, която оперира и у нас, се изтегля от 12 пазара, предприемайки съкращения на персонал.

Компанията прекратява операциите си на 12 пазара, разположени на три континента. В САЩ това са градовете Атланта, Финикс, Сан Диего и Сан Антонио. В Южна Америка фирмата се изтегля от Богота, Буенос Айрес, Монтевидео, Лима, Пуерта Валярта, Рио де Жанейро и Сао Пауло. В Европа, Lime спира операции в Линц, Австрия.

Lime ще съкрати 14% от своите служители на пълен работен ден, което ще засегне около 100 души по света, посочват от компанията без да разкриват колко работници на непълен работен ден ще бъдат засегнати от промените, предава CNN.

Компанията изпитва затруднения да излезе на печалба, като на някои от горепосочените пазари е изправена пред регулаторни проблеми, включително забрана за използване на скутерите през нощта и високи такси за лицензиране.

„Насочихме основния си фокус към рентабилност”, посочва изпълнителният директор Брад Бао в публикация в блога на Lime.

„Въпреки, че на голяма част от нашите 120+ пазара, микромобилните транспортни решения бяха възприети бързо, така, че са печеливши, има отбрани общности по света, където микромобилността се развива по-бавно”, посочва той.

Lime стартираха с услуга за споделени велосипеди през 2017 година, но се фокусираха върху тротинетките само година по-късно, следвайки стъпките на Bird, стартъп от Санта Моника, който показа, че тротинетките крият голям потенциал.

Uber и Lyft също инвестираха в подобни услуги, повлечени от успеха на новата форма на градско придвижване.

Lime имат набрани инвестиции за 777 млн. долара, като постигат оценка от 2.4 млрд. долара.

Lime и Bird растат с бързи темпове, но така и не успяват да се превърнат в печеливши компании.

Европейските павета обявиха война на електрическите тротинеткиКомпаниите за отдаване под наем на електрически тротинетки се изправиха пред неочакван проблем – павираните улици в европейските градове.

Електрическите тротинетки имат къс живот, а някои от тях биват чупени или крадени от потребителите, което вдига разходите за операции. Зареждането на тротинетките с ток също е скъпо начинание.

Освен това, първите модели тротинетки не са изградени с идеята, че ще бъдат хвърляни по улиците и зарязвани на най-различни места на произвола на климатичните условия.

Компаниите за тротинетки също така са изправени пред въпроси, свързани с безопасността.

Някои градове по света прилагат ограничение за броя скутери, които могат да циркулират в населеното място, докато други директно прилагат забрана за подобен бизнес.

Lime и останалите участници в тази ниша, прибегнаха до повишаване на цените и разработката на по-издръжливи тротинетки. Някои компании пък прибегнаха до технология за смяна на батериите директно на улицата с цел съкращаване на разходите.