Бира, предназначена специално за жени, беше подложена на ожесточени критики в интернет, където потребители на социалните мрежи я определиха като „сексистка“ и „глупава“, пише британският вестник Daily Telegraph.

Произведената в Чехия бира се предлага в красива розова бутилка и е рекламирана като „първата бира за нея“ от създателя и основател на компанията Aurosa Мартина Смирова. Тя заяви, че бирата е „въплъщение на силата на жената и нежността на момичето“.

A post shared by Aurosa (@aurosa_official) on

Aurosa се роди, за да докаже, че жените могат да успеят навсякъде, без да се налага да се приспособяват или да жертват естествената си женственост“, се казва на сайта на компанията. Но когато тя предложила бирата си на цена от 10 евро за 330-милилитрова бутилка в Лондон миналата седмица, потребителите на социалните мрежи побързали да залеят продукта с жлъчни коментари.

Как слабите ми женски ръце могат да издържат тежестта на една халба?“, пита саркастично потребителката Лиз Чембърс. Aurosa защити продукта си на страницата си във Facebook: “Бирата, виното и всеки друг алкохол нямат пол. Но бирената индустрия е до голяма степен доминирана от мъже. Производителите на бира, мъжете и като цяло обществото погрешно смятат, че жените не обичат бира или че това е напитка за мъже. Безвкусните и сексистки реклами, които бирените компании използват, са ясна илюстрация на тази гледна точка“.

Aurosa никога не е целяла да участва в сексизъм, феминизъм или нещо такова. Тя никога не е целяла да диктува какво трябва и какво не трябва да пият жените. Ние сме просто марка, която иска да предлага бира в елегантна и красива бутилка - нещо, което не е правено преди. Напитката е предназначена за жени, които я искат и които смятат, че тя ще се впише в начина им на живот“, допълва компанията.

Вижте какво ще предложи първият хотел за крафт бираДори и джакузито е пълно с пенливата течност

Скандалът избухва на фона на нарастващия гняв от сексистки реклами. Тази седмица Audi разбуни духовете в Китай, след като сравни жените с коли втора употреба в своя реклама. Много хора критикуваха германския автомобилен производител, защото използвал стереотипи за китайското семейство, като например, че то е доминирано от свръхзагрижена свекърва, която нарежда на покорната си снаха.

Във Великобритания тази седмица беше забранена реклама, която насърчава половите стереотипи, като например този, че жените чистят, а мъжете не вършат домакинска работа.