Когато говорим за инфлуенсъри, навярно се сещате за модели в социалните мрежи, които рекламират дрехи, козметика или луксозни курорти.

Даян Йънгпитър обаче не се опитва да ви продава горепосочените блага. Тя е домакиня и майка от щатския град Детройт.

В свободното си време поддържа блог на име Aldi Nurd, посветен на германската верига магазини за хранителни стоки Aldi, които имат над 1 600 търговски обекта в САЩ.

Освен това дамата притежава и фен група в Facebook, отново посветена на Aldi, която има цели половин милион последователи.

„Има доста Aldi нърдове. Не знам дали ще мога да се справя с още повече хора в моята Facebook група”, казва Йънгпитър.

Aldi не плаща на Йънгпитър за съдържанието, което тя създава, посветено на любимите й марки храни, предлагани в магазините. Но тя и другите фенове на магазините за хранителни стоки, които развиват страстта си в социалните мрежи, се оказват един от най-мощните поддръжници на тези компании.

Те носят автентичност, създават лоялни клиенти и изграждат интернет култура около тези брандове, казват експерти, цитирани от CNN.

Aldi не е единствената голяма верига със страници в интернет, поддържани от лояни фенове.

Страницата Kroger Krazy подкрепя веригата Kroger. Акаунт в Instagram на име Costco_doesitagain пък има цели 511 хил. абоната.

Следват Trader Joe's List, Trader Joe's Obsessed и други подобни инфлуенсъри, обсебени от веригата Trader Joe's, които нямат никакви реални договорености със самата компания.

I Heart Publix - страница в Facebook, стартирана от Мишел Атууд преди повече от десетилетие, разполага със 116 хил. последователи.

С все повече потребители, които обръщат гръб на телевизията, купоните с намаления в списанията и прочее, с намаляващата ефикасност на платените реклами в социалните мрежи на знаменитостите, тези страстни фенове на супермаркетите стават все по-важни за връзката с клиентите, казват експертите.

По думите на Мелиса Абот, вицепрезидент на компанията за проучвания Hartman Group, традиционните методи на хранителните вериги да достигат до клиентите губят релевантност в наши дни.

Тези фенове на магазините внасят вълнение и усещане за необходимост за пазаруване в конкретните вериги сред потребителите.

Партньорства със знаменитости и маркетинг чрез собствени канали в социалните мрежи не могат да донесат същия ефект, тъй като потребителите вече знаят кое е реклама и кое не, смятат експерти.

„Най-голямата критика към маркетинга чрез инфлуенсъри е, че не е автентичен. Това са просто хора, на които им се плаща”, казва Евън Асано, основател на маркетинговата агенция Mediakix.

Фенове на магазините със собствени страници в социалните мрежи са „мечтан сценарий” за компаниите.

Инфлуенсърите в социалните мрежи - вдъхновение или напаст?Дигиталната епоха, в която живеем, роди един нов вид знаменитости – инфлуенсърите в социалните мрежи

Джен Колман и Лаура Верцема стартират Instagram страницата Costco_doesitagain преди две години.

Днес те имат над половин милион последователи, като двете дами регулярно качват информация за органични храни и ексклузивни сделки във веригата магазини Costco.

Двете жени вярват, че предоставят услуга на потребителите, като им помагат да откриват какво ново има в магазина.

Много хора не знаят как да се ориентират в магазините, казват те в интервю. „Ние сме ултимативните потребители”.

Двете нямат комуникация с Costco, като публикациите им реално представляват безплатна реклама за веригата.

Kroger и Whole Foods вече изграждат стратегии около инфлуенсърите.

Кейти Кукси, която управлява фен страницата Kroger Krazy с близо 600 хил. последователи, посочва, че Kroger й изпращат седмичните брошури малко по-рано, като освен това я канят на корпоративни събития.

„Читателите ми имат усещане за общност. Ангажират се с почти всичко, което публикувам”, казва тя.

Kroger стартира програмата Kroger Collective, която си сътрудничи с инфлуенсърите, които готвят с продуктите от магазина и споделят преживяванията си, докато пазаруват.