Известната рок група U2 планира изненада за феновете си. На предстоящото турне на групата, носещо името Experience + Innocence, групата ще използва технологията за обогатена реалност (Augmented reality или AR), за да превърне вокалиста си Боно в огромна версия на самия себе си.

Турнето започна със събитие в Тълса, Оклахома. За да могат феновете да видят дигиталното изображение на Боно, ще трябва да изтеглят прлижението за смартфони U2 Experience, предава CNN.

AR е технология, която визуализира дигитални образи, наложени върху реални обекти, като всичко това става, като потребителите гледат към обектите чрез екрана на смартфона си.

Така, чрез насочване на смартфона към огромния LCD екран, който ще съпровожда турнето на U2, потребителите могат да видят най-различни дигитални добавки към това, което се случва на сцената.

Концепцията е разработена от сценичния дизайнер Ес Девлин, който е работил със звезди, като Бионсе и Кание Уест, и по събития, като церемонията по закриване на Олимпийските игри в Лондон.

Докато някои музиканти може и да смятат технологията за разсейваща и отвличаща вниманието от това, което се случва на сцената, Боно мисли по друг начин. Според него, технологията извлича максимума от това, което, така или иначе, е в ръцете на феновете.

„Опитваме се да се шегуваме с потенциала за разсейване и да го направим част от реалното изживяване”, казва той.

Каква логистика стои зад световното турне на Бионсе?„Това беше най-голямото преместване, което някога сме правили“, казва Мартин Кор, управляващ директор на логистичната компания Sound Moves

U2 са познати с това, че разчитат на новите технологии. През 2015 г. бандата бе една от първите, която използва стрийминг на живо на свой концерт.

„Винаги търсим нещо, което преди това никога не е било правено, както и такива неща, които подкрепят сближаването между изпълнител и зрители”, казва китаристът на групата The Edge.