Второто тримесечие се оказа доста тежко за компанията за споделено пътуване Uber. Дори по нейните стандарти.

Uber обяви загуба в размер на 5.2 млрд. долара през второто тримесечие на тази година, което е най-голямата загуба в историята на компанията за тримесечен период.

Основна причина за огромния негативен резултат са разходите за компенсации, достигащи 3.9 млрд. долара, свързани с IPO-то на компанията, което се реализира в рамките на разглежданото тримесечие.

Така или иначе, без тези компенсации Uber излиза на загуба в размер на около 1.3 млрд. долара, което е скок от 50% на годишна база.

Загубата идва на фона на продължаващите инвестиции на компанията в услугите по доставка, както и ценовите намаления, приложени в нейния основен бизнес – споделеното пътуване, с цел привличането на нови потребители.

„Има meme, което пита дали Uber някога ще стане печеливша?”, казва изпълнителният директор на компанията Дара Косровшахи пред анализатори след представянето на финансовите резултати.

По думите му услугите за споделено пътуване на Uber, заедно с бизнеса за доставка на храна, имат голям потенциал „да бъдат впечатляващи бизнеси в дългосрочен план”.

Въпреки агресивните инвестиции, растежът в приходите на компанията се забавя. Приходите за тримесечието достигат 3.1 млрд. долара, което е ръст от 14% на годишна база.

Това не е достатъчен ръст, според някои анализатори, особено за компания, която току-що е станала публична.

Услугите по споделено пътуване също не демонстрират особено добри резултати, като приходите в този сегмент скачат с едва 2% на годишна база.

Uber Eats - услугата за доставка на храна, продължава да носи оптимизъм с ръст в приходите от цели 72% спрямо същия период на миналата година. Но засега тази услуга оформя малък дял в общите приходи на компанията.

Акциите на Uber поевтиняха с 12% в резултат на разочароващите финансови резултати, след което възвърнаха частично цената си.

Години наред Uber беше разглеждана като перлата на Силициевата долина. Компанията набра невиждани частни инвестиции, проправяйки път на този нов вид бизнес, навлизайки на множество пазари по целия свят с безпрецедентна скорост.

Какво разкрива първият отчет на Uber като публична компания?Uber обяви загуба от над 1 млрд. долара за първото тримесечие на тази година

Откакто Uber обаче стана публична компания през май, тя не може да се похвали с позитивни резултати. Инвеститорите са притеснени от това, че исторически погледнато, Uber прахосва огромни суми, а настоящият бавен растеж само подхранва страховете им.

През разглежданото тримесечие приходите на Uber от Латинска Америка намаляват с 24% на годишна база, тъй като конкуренти, като китайската Didi, също навлизат агресивно в този регион.

Акциите на Uber и щатският им конкурент Lyft продължават да се търгуват под цените, на които бяха предложени в рамките на IPO процедурите.

Дни преди обявяването на финансовите резултати от Uber заявиха, че съкращават 400 души от своя маркетинг отдел като част от реструктуриране.