Баби с маратонки разнасят рамен за Uber в Япония
Стратегията на Uber Technologies Inc. за Япония, където споделените пътувания са забранени, е уникална както самата страна — баби с маратонки разнасят рамен.
Главният изпълнителен директор на компания Дара Косровшахи посети наскоро Япония, за да наблегне на важността на този пазар, където американската компания изгражда разрастващ се бизнес с доставка на храни, но пътуванията са ограничени до наемането на черни таксита и партньорства с местни таксиметрови компании.
Япония също така е дом на най-големия акционер в Uber - SoftBank Group Corp., а компанията планира да увеличи броя на служителите си в страната.
“Възрастните хора в Япония, всъщност, искат да бъдат куриери за Uber Eats,” заяви Косровшахи пред Bloomberg. “Eats се представя много успешно в Япония. Това ще бъде много ефикасно представяне на марката Uber.”
Изграждането на Uber Eats може би е най-добрата възможност за компанията (засега) да генерира приходи в третата най-голяма икономика в света. Над 10 000 ресторанта и 15 000 куриера са част от мрежа за доставки, която обхваща 10 японски града, според главния изпълнителен директор.
Това позволява на услугата да покрие около 15% от населението, в сравнение със 70% в САЩ, което пък оставя доста голяма възможност за растеж.
При безработица от едва 2.4%, която е близо до 25-годишен минимум, в Япония трудно се намират служители. Населението застарява; продажбите на пелени за възрастни са повече от тези за новородени.
Освен че получават топла храна, доставена до входната им врата, хората от третата възраст използват доставките на храна и за намирането на работа.
Повечето служители доставят храната с велосипеди или скутери, докато възрастни хора, търсещи раздвижване, го правят пеша, казва Косровшахи. “Това е една сфера, която е уникална за Япония и ние проучваме възможността дали не можем да го прилагаме и на други места,” заяви още той.
За да подкрепи своето подразделение Eats, както и начинаещия бизнес за пътувания с таксита, Uber планира да увеличи броя на служителите си на пълен работен ден в Япония с над 30% в следващата година от около 100 в момента.
Дори и с тези темпове, това е малка част от общия брой на служителите на Uber в световен мащаб, който достига 22 000.
Предвид строгите правила в Япония срещу споделените пътувания, от Uber са избрали да си сътрудничат с регулаторните органи. Компанията пусна пилотна програма през 2016 г. за предоставяне на превози на възрастни граждани в крайбрежния град Тангочо, където застаряващото население не може да разчита на ограничения обществен транспорт.
Миналата година от Uber се насочиха и към партньорства с местни компании за таксита. Uber в момента има сделки с осем компании в осем града, в това число популярните туристически дестинации Киото, Осака и Хирошима.
По време на посещението си в Токио Косровшахи също така отдели време, за да се срещне с основателя на SoftBank Масайоши Сон, който има 13-процентен дял в Uber на стойност около 9.8 млрд. долара.
“Ако съм в Япония, можете да се обзаложите, че ще отида да се видя с Маса. Той е концентриран върху това как ще изглежда бизнесът ни след три години и още по-нататък”, каза Косровшахи.
Косровшахи не разкри за какво са разговаряли със Сон, но каза, че ангажиментът на SoftBank към Uber е дългосрочен.
“С Маса говорим за растеж. Не говорим за излизане от компанията” каза Косровшахи.