Купувачите на автомобили в китайския град Гуанджоу могат да се възползват от иновативен и интересен търговски модел – вендинг машина за коли.

Чрез инсталацията, потребителите могат да запазват возило, посредством мобилно приложение, което да взимат за тестово каране, след което да закупят, ако решат.

Проектът е реализиран в партньорство между американската компания Ford и китайския интернет гигант Alibaba, предава TechCrunch.

Инсталацията носи името Super Test-Drive Center, като съдържа дузина автомобили с марката Ford. Потребителите избират желаната кола чрез приложението Tmail, като имат опцията да проведат тестово шофиране в рамките на цели 3 дни.

Потребителите могат да закупят желаното возило с отстъпка базирана на техния кредитен рейтинг в екосистемата на Alibaba.

Концепцията за съхранение на коли в механични съоръжения е толкова стара, колкото са и самите автомобили.

Първата подобна система е представена още през 1905 година.

Съхранението на коли по този начин има няколко предимства, като елиминиране на кражбите, повредите и често води до пестене на място за паркиране.

Компанията Carvana оперира подобна вендинг машина за коли в САЩ.

Друга подобна компания, стартъпът The Tempe дори позволява на потребителите да паркират собствената си кола в подобно съоръжение.

Проектът на Alibaba и Ford освен всичко друго ще осигури данни за потребителското изживяване, които евентуално ще бъдат прилагани в бъдещи рекламни кампании на автомобили.