Замяната на човешкия мозък с ИИ е нещо твърде далеч от реалността
Изкуственият интелект все още е много далеч от качествата на човешките същества.
Въпреки че технологичните процеси стават все по-умни, а облачните услуги – все по-богати и ефективни, изкуственият интелект трябва да извърви дълъг път, преди да стане способен да замени човешкия мозък.
Това казва Мин Уанли, ръководител Машинно обучение в Alibaba Cloud, пред CNBC.
“Днес никой от света на изкуствения интелект не може да стори това, дори частично”, казва Уанли. „Трябва да се научим как да координираме множество измерения за да постигнем това”, добавя експертът, който може да се похвали, че е записал колеж на крехката възраст от 14 години, след което е изкарал докторска степен от University of Chicago.
По-големият страх, пораждан от автоматизацията, е свързан с евентуалната загуба на работни места в сферата на производството. Освен това въпроси повдигат и големи компании, разполагащи с мощни технологии, способни да събират и анализат данни.
По думите на Мин, целта е работниците да станат толкова способни, колкото машините.
„Не бих нарекал това загуба на работни места, това е трансформация на работните места”, смята Мин.
В миналото Мин е докавал силата на машинното обучение, като чрез нея е успял да предвиди победител в популярно телевизионно шоу в Китай. Освен това системата е помогнала на китайския град Ханджоу да оптимизира светофарите, така че да се намалят натоварванията в трафика.
„Ние сме първите, които доставят система, която може да намали времето за пътуване на една линейка наполовина”, казва Мин.
Alibaba Cloud е част от китайската корпорация Alibaba, като този сегмент от бизнеса ѝ се определя като нишата с най-голям потенциал.
Изпълнителният директор на Alibaba Даниел Жанг, който ще наследи Джак Ма като председател на борда на директорите на групата през септември следващата година, обяви надграждането на бизнеса с облачни услуги в началото на тази седмица, посочвайки, че това ще е основната дейност на компанията в бъдеще.
В съобщение до служителите, след като компанията постигна рекордни продажби за 30.8 млрд. долара само за 24 часа по време на търговския празник Singles Day, Жанг посочва, че надграденият бизнес с облачни услуги ще се казва Alibaba Cloud Intelligence business group, като ще се оглави от Жанг Джианфенг, настоящият технологичен директор на групата.
След ъпгрейда Жанг казва, че облачният бизнес на Alibaba ще се развива в посока изграждането на интелигентна технологична инфраструктура, базирана на облачната система, която ще бъде публично достъпна.
Облачният бизнес на Alibaba отчита 90% ръст в приходите си през второто тримесечие до 825 млн. долара, главно поради увеличения брой платени абонати.
Alibaba Cloud оформя 7% от общите приходи на компанията за второто тримесечие.