Защо McDonald's печели от легализирането на марихуаната в САЩ?

2216
Защо McDonald's печели от легализирането на марихуаната в САЩ?

© Pixabay.com

Глад. Много глад. Това усещат потребителите на марихуана след пушене. А в САЩ веригите за бързо хранене се възползват директно от законната продажба и консумация на тревата в различни щати на страната.

Изследване на сайта за финансови новини Green Market Report и консултантската компания Research about Cannabis установи, че 43% от анкетираните потребители, които са си купили легално марихуана, са избрали McDonald's като първа опция за хранене в последните четири седмици.

Допитването е било осъществено сред 27 000 потребители в 25 щата.

Защо McDonald's оглавява класацията?

„Просто заради размера и количеството заведения, които има, особено в Щатите, където продажбата на канабис е законна (за развлекателни и медицински цели). Да не забравяме, че след легализирането, марихуаната се използва на различни места в страната“, казва пред ВВС Джефри Стейн, вицепрезидент на Consumer Research about Cannabis.

Въпреки че победителите са големите вериги за бързо хранене, Стейн смята, че конкурентите имат пространство да се позиционират на пазара, ако проучат интересите, демографията, заплатите, образованието и потребителските навици на потенциалните клиенти.

Дебра Борчард, съосновател и изпълнителен директор на Green Market Report, смята, че компании, като Taco Bell, могат лесно да спечелят този пазар. „Сега веригите не смеят да се съсредоточат открито в този сегмент, но очакват резервите им да намалеят, на фона на развитието на пазара“, казва Борчард.

Тя смята, че ако марихуаната бъде легализирана на федерално ниво, други вериги за хранене ще се впуснат в търсене на тези потребители предвид нарастващата тенденция населението да се храни все по-здравословно.

От друга страна, потребителят на канабис обикновено е доста лоялен клиент, допълва Борчард.

Острият апетит, който предизвиква консумацията на марихуана, е обект на множество изследвания. Някои учени смятат, че основната активна съставка на марихуаната - THC или тетрахидроканабинол, въздейства върхурецепторите на обонятелната луковица в мозъка, увеличавайки чувствително способността за усещане на миризмата на храните, а следователно и апетита.

McDonald’s уволни служител, снимал мръсна машина за сладолед Никога не можеш да бъдеш напълно сигурен колко чиста е една кухня, освен ако не е твоята

Други пък смятат, че марихуаната подмамва главния мозък, така че невроните, отговарящи за потискането на желанието за приемане на храна, на практика увеличават апетита.

В САЩ седем щата легализираха консумацията на марихуана от пълнолетни лица за развлекателни цели, а 32 щата одобриха употребата на растението за медицински цели.

Предпочитания на потребителите на марихуана:

McDonalds (43%)

Taco Bell (18%)

Wendy (17.8%)

Burger King (17.6%)

Subway (8.7%)

Kentucky Fried Chicken (5.5%)

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg