Защо McDonald's печели от легализирането на марихуаната в САЩ?
Глад. Много глад. Това усещат потребителите на марихуана след пушене. А в САЩ веригите за бързо хранене се възползват директно от законната продажба и консумация на тревата в различни щати на страната.
Изследване на сайта за финансови новини Green Market Report и консултантската компания Research about Cannabis установи, че 43% от анкетираните потребители, които са си купили легално марихуана, са избрали McDonald's като първа опция за хранене в последните четири седмици.
Допитването е било осъществено сред 27 000 потребители в 25 щата.
Защо McDonald's оглавява класацията?
„Просто заради размера и количеството заведения, които има, особено в Щатите, където продажбата на канабис е законна (за развлекателни и медицински цели). Да не забравяме, че след легализирането, марихуаната се използва на различни места в страната“, казва пред ВВС Джефри Стейн, вицепрезидент на Consumer Research about Cannabis.
Въпреки че победителите са големите вериги за бързо хранене, Стейн смята, че конкурентите имат пространство да се позиционират на пазара, ако проучат интересите, демографията, заплатите, образованието и потребителските навици на потенциалните клиенти.
Дебра Борчард, съосновател и изпълнителен директор на Green Market Report, смята, че компании, като Taco Bell, могат лесно да спечелят този пазар. „Сега веригите не смеят да се съсредоточат открито в този сегмент, но очакват резервите им да намалеят, на фона на развитието на пазара“, казва Борчард.
Тя смята, че ако марихуаната бъде легализирана на федерално ниво, други вериги за хранене ще се впуснат в търсене на тези потребители предвид нарастващата тенденция населението да се храни все по-здравословно.
От друга страна, потребителят на канабис обикновено е доста лоялен клиент, допълва Борчард.
Острият апетит, който предизвиква консумацията на марихуана, е обект на множество изследвания. Някои учени смятат, че основната активна съставка на марихуаната - THC или тетрахидроканабинол, въздейства върхурецепторите на обонятелната луковица в мозъка, увеличавайки чувствително способността за усещане на миризмата на храните, а следователно и апетита.
Други пък смятат, че марихуаната подмамва главния мозък, така че невроните, отговарящи за потискането на желанието за приемане на храна, на практика увеличават апетита.
В САЩ седем щата легализираха консумацията на марихуана от пълнолетни лица за развлекателни цели, а 32 щата одобриха употребата на растението за медицински цели.
Предпочитания на потребителите на марихуана:
McDonalds (43%)
Taco Bell (18%)
Wendy (17.8%)
Burger King (17.6%)
Subway (8.7%)
Kentucky Fried Chicken (5.5%)