Жените контролират 12 трлн. долара по света и са основен фактор за ръста на доходите в глобален мащаб, съобщава The Financial Times, представяйки едно ново понятие- „икономика на жените".

Броят на състоятелните жени (с над 500 000 долара лично състояние) в САЩ расте с двойно по-бързи темпове отколкото този на състоятелните мъже. Така между 2000-2007 г. броят на богатите жени се е увеличил с 68%, докато при мъжете той е с 36% ръст.

„Затова икономиката на жените е сила, която трябва да бъде съобразена. Глобалният икономически ефект от нея през следващите години ще бъде по-голям от този на страните от БРИК взети заедно", прогнозира финансовото издание.

Според Зое Купър, ръководител на финансово-анализаторската Financial JAM Sessions, „организациите, които осъзнават отличителното в мотивацията и методите на жените, ще бъдат по-успешни. Жените вземат 80% от решенията за покупка и стоят зад 70% от стартиращите фирми. Това е най-важната таргет група на света".

Впрочем изследване на BCG Group показа, че жените като цяло не са доволни от продуктите и услугите, които им се предлагат. Много компании не оценяват женската психология като фактор за покупка и не се опитват да намерят общ език. Рекламите на автомобили, финансови услуги и мобилни телефони например са значително по-ориентирани към мъже.

Обратен пример е компанията за битова техника Haier, която подобри ергономиката на уредите си, съобразявайки се с по-ниския ръст на жените спрямо мъжете.

Затова компаниите, които успешно адаптират стоките си към жените ще бъдат в най-добро положение след оздравяването на икономиката", заявяват от The Financial Times.