Gucci налага нов начин за възприемане на лукса след бляскав дебют в Милано
С моден спектакъл в бляскав минималистичен дизайн дебютира новият дизайнер на Gucci Сабато де Сарно.
Ревюто обра овациите на критиците и публиката по време на Седмицата на модата в Милано, съобщава Reuters.
Представянето на новата колекция се състоя в централата на марката, някогашна фабрика на авиационната индустрия, а моделите дефилираха по къси шорти, съчетани с якета, мини рокли без презрамки и горнища с дълбоки деколтета.
Прогнозата за дъжд наложи в последния момент мястото на провеждане да се премести в централата в Милано, а не на открито в луксозния квартал Брера, допълва Reuters.
Де Сарно "знае от какво се нуждаем в момента – изчистено луксозно спортно облекло, което не е дръзко секси", пише модният критик Кенет Ричард, главен редактор на The Impression.
Федерико Джилио, главен изпълнителен директор и бизнес мениджър на базирания в Италия търговец на модни стоки от висок клас Giglio.com, заяви, че колекцията е "нов начин за възприемане на лукса - удобен за носене без нужда от излишък, който е в крак с времето".
Ревюто служи за естетическа основа на цялостното обновяване на бранда за облекло на френската група – ключово за повишаване на продажбите, въпреки че новите модели ще се появят в магазините едва в началото на следващата година.
Томас Шове, анализатор в Citi, заяви, че първият поглед към визията на Де Сарно за марката показва "ясна еволюция от предишната естетика, която вероятно ще привлече малко по-възрастни демографски групи и ще се отличава с по-високи цени".
"Gucci е възможността да се влюбиш в модата, ancora", написа Де Сарно в публикация в Instagram в навечерието на ревюто, използвайки италианската дума за "отново".
Марката постави думата "ancora" върху огромни реклами, които отбелязваха датата на ревюто, заедно с логото на Gucci - с бели букви, на фон в цвят бордо, покриващи сгради по целия свят, включително в Ню Йорк, Банкок и Лондон.
Дебютните колекции могат да предизвикат смесени реакции, а дори положителните отзиви в пресата не винаги са показател за бъдещ търговски успех.
Въпреки това, модното ревю "определено ще повлияе на възприятието на инвеститорите за способността на Де Сарно да предизвика промяна в естетиката на Gucci", заяви преди ревюто Антоан Белж, анализатор в Exane BNP Paribas.
"Кулминацията не настъпва веднага – понякога най-важни са второто или третото представяне", заяви главният изпълнителен директор и председател на Kering Франсоа-Анри Пино пред репортери преди началото на шоуто.
Той поздрави гостите на първия ред, сред които световни знаменитости като Джулия Робъртс и Райън Гослинг.
Въпреки историческия си моден триумф, през последните години Gucci изостава от конкуренти в луксозната индустрия като Louis Vuitton и Dior, собственост на LVMH, които се възползваха от силния апетит за много скъпи стоки след пандемията.
Откакто през ноември се раздели с предишния си творчески директор Алесандро Микеле, чиито еклектични, неутрални по отношение на пола стилове бяха ключови за покачване на продажбите и печалбите в периода 2015-2019 г., групата полага основите за рестартиране на марката с по-извисени визии.
Дългогодишният главен изпълнителен директор на Gucci Марко Бизари също предстои да напусне поста и да бъде заменен от управляващия директор Жан-Франсоа Палус - дясната ръка на Пино, за преходен период.
Акциите на Kering затвориха с 1,5% по-високо след модното ревю в Милано. Те се търгуват на цена, еквивалентна на около 14 пъти очакваната печалба през следващите 12 месеца, според данни на LSEG, цитирани от Reuters.