Магазините имат цял отдел, който мисли тактики за това как да ви накарат да пазарувате повече.

С малко планиране и самодисциплина обаче вие можете да ги надхитрите.

Вижте какви правила трябва да спазвате, за да се предпазите от тях, според съвети на специалисти, интервюирани от CNBC:

Придържайте се към основните продукти

В магазините продуктите от първа необходимост като мляко и яйца се слагат в дъното. Така клиентите трябва да минат през много други редици със стоки, за да си харесат нещо друго.

Ако клиентът влезе и най-нужните неща са още в началото пред очите му, той може би няма да купи нищо друго.

Избирайте това, което е на промоция

Евтините продукти и тези, които са в големи и по-изгодни опаковки се слагат обикновено на най-ниските рафтове, където не се виждат. Оглеждайте всички рафтове преди да направите покупка.

Смятайте

Не винаги обаче големите пакети са най-изгодни. За това преди да ги натоварите в количката си, направете изчисление на това колко пестите и дали ще си струва. Не се доверявайте на етикетите, защото те може да лъжат.

Внимавайте на финала

Краят не щанда е най-коварен. Компаниите плащат скъпо, за да се поставят продуктите им там, защото са на най-видно място и най-близо до касите.

Носете си списък

Носете си списък и се придържайте към него. Може дори да си отбележите каква марка и каква точно опаковка искате, както и колко струва.

Ще ви омаят с любезност

Магазините измислят какви ли не услуги, за да ви накарат да прекарате повече време в тях. Колкото повече време сте вътре и общувате с продавачите, толкова по-голяма е вероятността да купите нещо.

Например бижутерските магазини предлагат услуги като да почистят пръстените ви. През това време клиентите се оглеждат или дори говорят с другия продавач, който любезно ги омайва.

Бъдете на мисия

Влизайте в магазина с мисия да закупите точно определени неща и изпълнявайте мисията без да се разсейвате.

Ако посещавате супермаркет е лесно, но може да се объркате в бижутерски магазин или магазин за техника. За това е добра идея да посетите сайта на компанията, за да се информирате за това какво предлагат и какви цени може да си позволите.

Замислете се „Това нужно ли ми е?“

Правете списък не само на продуктите за супермаркета, но и на по-големите неща, като тези, от които децата ви ще имат нужда, когато започват училище. Опишете какво имате, какво трябва да се заведе на поправка и какво трябва да купите.

Преди да купите нещо, най-важният въпрос не е „Това евтино ли е?“. Най-важният въпрос е „Това нужно ли ми е?“