Собственик на пицария в САЩ открил, че приложението за доставка на храна DoorDash продава неговата храна по-евтино, докато в същото време му плаща пълната цена за поръчките.

Пица, която той предлагал на цена от 24 долара, се предлагала за 16 долара в DoorDash.

След като той тайно поръчал пицата, от приложението платили на неговото заведение пълната цена, като в същото време го таксували за поръчката 16 долара.

Преди това той не е изявявал желание да бъде включван в приложението.

Впоследствие открил, че това част от пробен период за установяване на потребителското търсене.

Ранджан Рой пък пуска информация в своя блог за анонимния ресторантьор, който е негов приятел.

Рой казва, че всичко започва през март 2019 г., когато неговият приятел започнал да получава оплаквания от доставки, въпреки че неговите заведения не доставяли, пише BBC.

Тогава той открил, че пицарията му е добавена към приложението DoorDash и забелязал, че то продава на клиентите една от по-скъпите му пици на по-ниска цена.

Той поръчал 10 пици, платил 160 долара и те били доставени до дома на негов приятел.

След това ресторантът получил 240 долара за поръчката от DoorDash.

Пиян мъж поръча 189 парчета пиле без да искаПияните хора обикновено са генератори на множество ненормални истории - някои весели, други трагични

Следващия път от пицарията подготвили поръчката за неговия приятел, като сложили блата на пиците в кутии без нищо върху него, с което максимизирали "печалбата" от разминаването в цените.

"Бях любопитен дали от DoorDash ще разберат какво става, но те не разбраха," пише Рой.

"Впоследствие разбрахме, че всичко това е резултат от проучване на търсенето от страна на DoorDash“, казва той.

"Те имат тестов период, в които преглеждат уебсайта на ресторанта и не таксуват никого с нищо, за да могат след това да се свържат с ресторанта с положителни данни от поръчките и да го привлекат към платформата.

Начинът, по който са изградени платформите за доставка на трети страни, просто е погрешен модел, но вместо да тестват, да се провалят и да се развиват, те бяха субсидирани до такава степен, че да доминират на пазара.

Има огромни капитали, които създават изключително неефективен бизнес модел, който губи пари," допълва Рой.

DoorDash е подкрепена от инвестиционния гигант Softbank, който този уикенд обяви рекордна загуба в размер на близо 13 млрд. долара.

В своя защита, главният изпълнителен директор на Softbank Масайоши Сон се сравни с Исус.

По време на конферентен разговор с инвеститори той казва, че Исус също е "бил неразбран". Впоследствие Сон се извини.