Подвижният мост е сред синонимите на технически напредък. Тези съоръжения се отварят за преминаване на речния транспорт, след което отново се спускат, за да пропуснат автомобилния трафик. Впорчем въпреки този недостатък – спирането на трафика, те остават голяма атракция за туристите, които обичат да наблюдават плавното движение на платформите и преминаването на корабите. Къде са най-красивите подвижни мостовфе, нека видим

Гейтсхед Милениум

Гейтсхед Милениум е мост за пешеходци и велосипедисти на река Тайн в Англия, между Площада на изкуствата в Гейтсхед на южния бряг и яхтеното пристанище на Нюкасъл на северния бряг. Мостът представлява две грациозни извивки, един от които образува палубата, а другата я поддържа. За да се позволи на корабите да минават под него, и двете дъги се завъртат като неделима структура в движение, подобно на мигането на око. Зрелището събира стотици туристи, а заради своята лекота и елегантност мостът получи редица награди.

Slauerhofbrug е напълно автоматичен мост в град Леуварден, Холандия, по-известен като "Летящия мост". Той е в състояние бързо и ефективно да бъде повдигнат и понижен, което позволява трафикът да не се спира дълго.Палубата е 15 на 15 метра и е боядисана в жълти и сини цветове, както знамето на Леуварден.

Вижте още: Най-красивите обитаеми мостове

Жак Шабан-Делмас

Мостът Жак Шабан-Делмас е вертикално издигнат над Гарона в Бордо, Франция. Висок 110 м, височината на повдигане е още 50 метра. Мостът се отваря и затваря около 120 пъти годишно за преминаването на големи кораби до пристанищата около Бордо. Самият мост има четири ленти – за автомобили, велосипеди и мотоциклети, а всяка една от четирите кули, които го крепят, е снабдена с асансьор.

Бискайският мост

Този мост свързва град Португалете и Лас Аренас в Бискайския залив, Испания, над река Ибаисабал. Той е най-старият подвижен мост в света, построен през 1893 година. Проектът е разработен от Алберто Палацио, един от учениците на Густав Айфел. Мостът все още работи, като неговата гондола може да транспортира по шест коли и няколко десетки пътници за половин минута.

Пуенте де ла муйер

Пуенте де ла муйер (мостът на жените) е 170 – метров ротационен пешеходен мост в Пуерто Мадеро - търговския квартал на Буенос Айрес, Аржентина. Състои се от подвижен мост, но концепцията за изграждането му е изключително необичайна. Той разполага само с една мачта с кабели във вид на игла, поддържаща част от моста, който се върти на 90 градуса, за да се даде възможност на водния транспорт премине.

Мостът над река Хъл

Стоманеният подвижен мост над река Хъл е първият в света пешеходен мост, който може да се върти, докато пешеходци все още са върху него. Прекрасната структура е проектирана в Лондон и изисква около две минути, за да се отвори напълно. Мостът свързва центъра на града с източния район и действа като важна част от градската инфраструктура.

Мостът Херн

Херн e сгъваем мост в град Кил, в германската провинция Шлезвиг-Холщайн. Този мост разполага с подвижни секции с три сегмента, които се сгъват под формата на буклвата "N". Мостът е построен през 1997 г. и струва 16 милиона германски марки.Той е широк 5 метра и свързва центъра на града, на западния бряг, с източния бряг на площад Гаарден . Местните жители първоначално били скептично настроени относно дизайна. Имало повреди и механизмът няколко пъти напълно спирал, но днес мостът се счита за технически шедьовър и местна забележителност.

Вижте още: Четири от най-невероятните акведукти

Мостът в залива Форид

Пешеходният мост в град Рил, залива Форид, в Уелс, се състои от две части, които се балансират една друга, и се повдигат едновременно, сякаш огледално отражение. Състои се от две мачти, които се издигат на 50 метра с механизъм от кабели. Мостът е една от големите забележителности на Рил.

El Ferdan в Египет

Железопътният мост El Ferdan преминава през Суецкия канал, в близост до град Исмаилия в североизточната част на Египет. Мостът свързва със сушата Синайския полуостров, Египет, и е с 335 метра дължина, което го прави най-дългия люлеещ се мост в света. За разлика от други мостовеЕl Ferdan остава отворен за воден транспорт и се затваря само когато по него ще премине влак. Строителството е завършено през 2001 г., като струва около 80 милиона долара.