От плаващи "диаманти" до бродещи из моретата "вулкани" - през последните месеци се появиха множество иновативни концепции за суперяхти.

Последното изобретение на Lazzarini Design Studio не прави изключение, посочва CNN и добавя, че, задвижван от система с подводни крила, 74-метровият плавателен съд, известен като Plectrum, може да се издига над повърхността на водата и привидно да "лети" над нея с висока скорост.

Според екипа на италианското студио дизайнът до голяма степен е вдъхновен от еднокорпусните плавателни съдове, използвани в Купата на Америка - едно от най-старите международни състезания за ветроходни яхти. Но вместо да разчита изцяло на вятъра като ветроходна яхта, този огромен блестящ оранжев плавателен съд ще се движи с три водородни мотора, всеки от които разполага с 5000 конски сили.

Макар че технологията за подводни крила датира от много години, популярността ѝ нараства напоследък, предимно благодарение на въпросната ветроходна надпревара. Но построяването на водно крило с подобни размери несъмнено ще бъде изключително предизвикателство, решението на което може да се окаже значимо постижение за цялата индустрия.

Въпреки че проектът е само концептуален, според конструкторите той може да се превърне в реалност в рамките на две години на цена от около 87 милиона долара, ако се намери купувач за футуристичния модел.


"Обичаме да си припомняме, че още през 1964 г. корабостроенето вече е било способно да създаде подобен плавателен съд", се казва в изявлението на дизайнерската компания, цитирано от CNN.


Lazzarini Design Studio

Системата може да се регулира в зависимост от "круизните нужди", като се свива, когато яхтата е закотвена, и се разширява до 20 метра при висока скорост. Тези възможности за "различна конфигурация на суперяхтата" ще позволят "много по-бързо пътуване по море в сравнение с конвенционалните кораби с подобни размери", категорични са от екипът на Lazzarin. Изработена от смес от сухи композитни материали, изградени от въглеродни влакна, леката суперяхта е "проектирана да бъде най-бързата по рода си" и ще има възможност да достига максимална скорост от 75 възела (140 км/ч). Що се отнася до удобствата на борда, на четирите си нива яхтата ще бъде оборудвана с шест каюти за гости, апартамент за собственика, хеликоптерна площадка и плажен клуб с плувен басейн. Plectrum е последният от поредица иновативани проекти на суперяхти от Lazzarini. Миналата година студиото представи Sovrano - гигантска 169-метрова концепция за суперяхта с две хеликоптерни площадки и прибираща се палуба. Междувременно, испанското студио Rodriguez Design наскоро показа Catalina - впечатляваща концепция за суперяхта с пет палуби и гигантско безкрайно джакузи, припомня CNN.

Шведският инженер Густав Хаселског, изпълнителен директор на базираната в Стокхолм компания за производство на електрически лодки Candela, също съчетава новите технологии с концепцията от 1890 г. – хидрофойл (подводни криле). Резултатът е по-ниска консумацията на енергия и по-малко шум, докато лодката „лети“ над водата. Хаселског ръководи създаването на модела C-8 – стопроцентовата електрическа лодка на Candela, която е вторият търговски продукт с подводни криле на пазара, след C-7, използваща 80% по-малко енергия от конвенционалните лодки.