Петте най-полезни зеленчука

9169
Петте най-полезни зеленчука

Хапвате ли ежедневно моркови, домати, картофи, броколи или зеле? Ако отговорът е не, значи трябва да промените диетата си. Това са петте най-полезни зеленчука – ето защо:

 

 


 

 

 

Моркови

Те са превъзходен източник на витамините K, C и А. Редовната им консумация намалява риска от сърдечно-съдови заболявания и предпазва зрението. Освен това съдържат калий, фосфор, магнезий, манган и други полезни вещества.

Домати

Съдържат над 20 минерали и витамини, като в големи количества се срещат A, C и K. Доматите намаляват риска от някои видове рак. Добър източник са на калий, хром, манган, мед, желязо и други.

Вижте и 10 наистина евтини супер храни от магазина до вас

Сладки картофи

Печените сладки картофи съдържат много витамин А. Те се отличават с висока антиоксидантна активност. Богати са на витамини C и B6. Съдържат още калий, желязо, манган, мед и други.

Броколи

Този зеленчук съдържа над 30 важни хранителни вещества. Притежава в изобилие витамин A, C и K и е богат на витамин E. В него има още фолиева киселина, цинк, калий, фосфор и желязо.

Зеле

Това е един от най-питателните зеленчуци. Съдържа големи количества витамини А и К, както и значително количество витамин C. Добър източник е на калций, калий, манган и мед.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

неспециалист
# 0
17:04 | 12 April 2014
всичко хубаво дотук, но всичките тези зеленчуци ги изпечеш или свариш, дали ще им останат някакви витамини? а всичките ви снимки са със готвени зеленчуци?!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg