Да си носите приготвена вкъщи храна в офиса е добър начин за спестяване на пари от бюджета ви.

Освен, ако не съхранявате обяда си в плик за сандвичи, създаден от Фарел Уилямс за Louis Vuitton, струващ над 3000 долара.

Музикантът, който стана дизайнер и творчески директор на френската луксозна модна къща, очевидно е почерпил вдъхновение от класическата хартиена торбичка за сандвичи за един от новите си проекти, като я е преосмислил в аксесоар от висшата мода, пише CNN.

Вместо от хартия, чантата е изработена от говежда кожа "в абсолютно същия цвят като прочутите хартиени пазарски чанти на къщата", заявиха от Louis Vuitton.

Прецизно сгънат, за да наподобява аналога си, аксесоарът е снабден и с емблематичното лого на Louis Vuitton, както и със синя закопчалка, за да се запазят сандвичите свежи и на сигурно място.

Артикулът е пуснат в продажба на 4 януари ексклузивно в Западен Холивуд, като цената му е 3130 долара.

Храна и мода: (Не)очаквано добра комбинация в луксозната индустрияДизайнът и кулинарията се оказват дълбоко свързани, става ясно от изложбата в музея на Fashion Institute of Technology в Ню Йорк

Но това не е първият път, в който Louis Vuitton се вдъхновява от ежедневните (и традиционно много по-евтини) аксесоари.

В колекцията си за пролет-лято 2007 г. модната къща отдаде почит на икономичните карирани найлонови торбички за пазар, обичани по цял свят, припомня CNN.

Други модни къщи също са използвали този подход: През 2014 г. дизайнерът Ашиш Гупта превърна найлоновата торбичка за хранителни стоки в артикул с пайети на премиум цена, като заяви, че отдава "почит на ежедневието".

"Може би това е и бунт срещу еднократната употреба на бързата мода", коментира Гупта пред CNN през 2017 г.

„Мъжка“ ли е дамската чанта? Отговорът дава Леброн ДжеймсБаскетболистът се появи в залата с горскозелена Speedy на Louis Vuitton

"Това е взимане на класически предмет и превръщането му в нещо дълготрайно, което може да бъде оценено извън обичайния си контекст заради качеството на вечния му дизайн."

Но такива дизайни могат да предизвикат противоречия - и нерядко подигравки.

През 2017 г. Balenciaga пусна на пазара чанта за 2 145 долара, която изглеждаше точно като емблематичната смачкана, синя чанта "Frakta" за 99 цента на Ikea и веднага стана вайръл в социалните медии, припомня още CNN.