Adobe започна да тества безплатната уеб версия на Photoshop и планира да предостави продукта си на всички желаещи, които искат да се запознаят с него.

В момента компанията тества версията в Канада.

Там потребителите могат да получат достъп, създавайки си безплатен акаунт.

Adobe описва услугата като “безплатна” и планира да отключи няколко функции, които ще бъдат достъпни само срещу заплащане.

Свободният достъп обаче ще бъде предостатъчен откъм инструменти за изпълнението на основните функции на Photoshop, съобщава The Verge.

Искаме да направим Photoshop по-достъпен и прост, за да може повече хора да го тестват, казва вицепрезидентът на компанията Мария Яп.

Microsoft купи и закри приложението му. Сега той е набрал средства за новоГерманският предприемач Кристия Ребер продава приложението си за задачи Wunderlist на Microsoft през 2015 г. за сума, която се смята, че е между 100 и 200 млн. долара, но четири години по-късно технологичният гигант го закрива

Целта на Adobe е да използва уеб версията, за да привлече повече потребители, които в бъдеще ще се абонират за платената версия. Компанията тръгва по този път и с мобилните си приложения, включително Fresco и Express.

Уеб версията на Photoshop е важно приложение, тъй като дава достъп до един от най-мощните инструменти на компанията за Chromebook, които се използват широко в училищата. Тя беше пусната през есента на миналата година и предлага ред базови функции. Предстои те да бъдат леко разширени в следващите месеци.

От Adobe не уточняват, когато безплатната версия ще стане широкодостъпна.