Защо 1 млрд. долара за Роналдо излизат евтино на Nike
Само преди месец от Nike обявиха, че са сключили доживотен договор с Кристиано Роналдо. Това е едва третият подобен контракт, който компанията за спортна екипировка сключва, като преди това тази привилегия са имали суперзвездите Майкъл Джордан и Леброн Джеймс.
Партньорството между Роналдо и Nike датира от далечната 2003 г., когато футболистът се присъединява към Манчестър Юнайтед. При „червените дяволи“ той изигра шест сезона, преди да се присъедини към Реал Мадрид, където играе и в момента.
За последните 13 години той е носил точно 60 различни модела бутонки. По неофициална информация доживотният договор на Роналдо е на стойност 1 млрд. долара.
Сделката обаче изглежда изключително изгодна за Nike, ако се вземат данни от нов доклад на Hookit, измерващ стойността, която брандовете получават от социалните и дигитални медии.
Данните сочат, че общо 329-те поста в социалните мрежи на Кристиано Роналдо са генерирали 474 млн. долара стойност за Nike само през настоящата година. Съвкупните продажби на компанията възлизат на 31 млрд. долара.
Роналдо е един от най-влиятелните спортисти в социалните медии със съвкупните си 240 млн. последователи във Facebook, Instagram и Twitter.
За 11-те месеца на 2016 г. до края на ноември футболистът има 1515 поста в социалните мрежи. Общо в 21.7% от тях той промотира Nike с хаштаг, или с лого.
Именно тези постове са генерирали 443.5 млн. взаимодействия (харесвания, споделяния, коментари, туитове или гледания за видео материалите).
Моделът на Hookit е установил, че всяко взаимодействие е довело до между 15 и 65 импресии, а общият им брой достига 25 млрд. импресии.
Най-силният пост на Роналдо е от Евро 2016, когато звездата бе капитан на тима, спечелил европейската титла. Той е харесан над 13 млн. пъти и е коментиран от 13 000 души. Отплатата за Nike: 5.8 млн. долара.