На специалната си пресконференция вчера Apple представи дългоочакваното обновяване на своята телевизионна услуга – Apple TV.

Вижте още: Apple представи новите iPhone 6S и iPhone 6S Plus (снимки)

Новият „сет топ бокс“ на Apple е с напълно интегриран магазин за приложения App Store, както и гласов асистент Siri и се отличава с чувствително на натиск дистанционно.

Той е много по-мощен, като разполага с 64-битов процесор A8 и поддържа стандартите 802.11ac, Wi-Fi и Bluetooth 4.0.

„Нашата визия за телевизията е простичка и може би леко провокативна. Вярваме, че бъдещето на телевизията е в приложенията”, заяви изпълнителният директор на компанията Тим Кук.

Устройството обаче се очаква да срещне сериозна конкуренция от производители като Roku и Amazon, предлагащи подобни функции на далеч по-ниски цени. Цената за телевизията на Apple стартира от 149 долара.

„Това, което търсят потребителите при подобни телевизии, е съдържанието“, според Джейсън Крикориан, управляващ партньор в DCM. „Критично за налагането на новата услуга ще е това колко бързо Apple ще се сдобие с уникално съдържание, което да предложи на потребителите“, допълва още той.

Новата услуга Apple TV залага на това, което липсва на модерните телевизионни зрители – да търсят онова, което им се гледа.

Гласовият асистент Siri помага на потребителите да намерят това, което им се гледа просто като дадат команда – например „намери филм с Джейсън Стейтъм“. Siri разбира и въпроси от рода на „Кои са новите филми, подходящи за гледане с деца?”

Търсенето на този етап ще е ограничено до приложенията iTunes, HBO, Showtime, Netflix и Hulu.

Новото приложение ще залага сериозно и на игрите. На събитието в Сан Франциско бяха показани игрите Crossy Road и Beat Sports на Harmonix.

Компанията ще прави лесен достъпа на разработчиците на игри до своите телевизионни услуги чрез новата операционна система tvOS.