В България хората прекарват средно около 2 часа на ден в социалната мрежа, имат средно около 346 приятели и все още не са изгубили интерес към случващото се във Фейсбук.

А на въпроса „ За какво главно използвате Фейсбук?“ повече от половината запитани отговарят - „За да си губя времето“. Така стоят нещата у нас, а междувременно социалната мрежа изнася финансови резултати за понесени загуби.

На 26 юли четвъртък Фейсбук публикува финансовите си резултати за първи път от своето излизане на борсата. Най-голямата социална мрежа в света съобщи за нетна загуба от 157 милиона долара за второто тримесичие на 2012 г., предизвиквайки нова вълна на продажби на акции.

Въз основа на броя на акциите калифорнийското дружество отчита печалба от 12 цента на акция, което отговаря точно на очакванията на анализаторите.

Нетната загуба Фейсбук обяснява като резултат от счетоводното записване на опциите по акции, предоставени на служителите, и данъци, свързани с тези плащания, които възлизат 1.3 милиарда долара.

Оборотът на дружеството бележи ръст от 32% , като общо възлиза на 1.18милиарда долара. Този резултат е по-висок от очаквания – 1.15 милиарда. Също така рекламните приходи са се увеличили с 28% за една година и възлизат на 992 милиона долара, което представлява 84% от общите приходите.

Марк Закърбърг отбеляза в свое изявление, че в момента компанията се е съсредоточила върху инвестициите в приоритетни сегменти като мобилен интернет, платформа и реклама“. Разходите за инвестиции са се увеличили трикратно до 413 милиона долара.

Фейсбук съобщи, че броят на активните потребители за месец са нараснали с 29%, или 955 милиона души до края на месец юни. С 67% за година пък се увеличил делът на хората, които влизат във Фейсбук чрез своя мобилен телефон.