Японската компания Rakuten планира да пусне свой собствен патентован езиков модел с изкуствен интелект, казва главният изпълнителен директор пред CNBC.

Rakuten има редица бизнеси от банкиране до електронна търговия и телекомуникации, следователно разполага с голямо количество „уникални“ данни, на които да обучава своя LLM, посочва Хироши „Мики“ Микитани.

„Никой няма по-голям набор от данни от нас“, добавя той.

Компанията планира да използва AI модела вътрешно, за да подобри оперативната ефективност и маркетинга с 20%, казва още Микитани.

Той също така иска да предложи модела на трети страни, подобно на Amazon и Microsoft, за да могат да я използват за бизнеса си.

Момчил Еленков, Rakuten Viber: Бъдещето на финтех е в комуникациятаИндустрията сочи, че до 2027 г. половината от населението ще използва суперприложения

Към днешна дата редица големи американски и китайски технологични гиганти пускат свои собствени големи езикови модели, докато японските компании донякъде изостават от тях, но опитват бързо да наваксат.

Телекомуникационната група NTT обяви този месец, че нейният собствен LLM ще бъде налична през март.

Телекомуникационният клон на SoftBank обяви през ноември, че неговата генерираща AI компютърна платформа е в действие.

Изпълнителният директор на Rakuten казва, че езиковият модел на компанията ще е готов в рамките на няколко месеца. Той е категоричен, че AI ще даде на Rakuten тласък за „огромен растеж“.