Защо богаташ строи яхта на слънчеви батерии

1000
Защо богаташ строи яхта на слънчеви батерии

© pixabay.com

Олег Бурлаков влага парите си от нефтения бизнес в строежа на яхта, задвижвана от слънцето и вятъра. По същата технология той планира да построи баржа, която да предложи на едрите автопроизводители.

Всички проекти на 100-метрови яхти  притежават известен набор от нововъведения, а в описанията им се използват думи, като „иновационен“ и „иноваторски“, пише сайтът Superyachttimes през април. 

За поръчителя на проекта Black Pearl това е недостатъчно. Затова решава да създаде това, което несъмнено ще се превърне в един от значимите проекти в отрасъла, допълват от портала.

Собственикът на 106-метровата Черна перла (Black Pearl) е бизнесменът Олег Бурлаков, който се намира на 150-о място в класацията на Forbеs по богатство. Той притежава 650 млн. долара, спечелени с търговия на цимент и добив на нефт.

Сокол и Перла

За Черна перла Бурлаков харчи над 250 млн. евро. Това е само „техническата страна“ на въпроса. Общите инвестиции може да достигнат до 400 млн. евро. 

„Лодката не е за развлечения“, подчертава богаташът в разговор пред Forbes. По думите му целта на проекта е да се създадат кораби, които ще имат нови източници на енергия и нови възможности.

Бурлаков от детство се увлича по моделиране на плавателни съдове. Идеята за създаването на собствена лодка го вълнува вече двадесет години.

Така през 2005 г. бизнесменът се натъква на новост, свързана с първите течнокристални слънчеви батерии. Бурлаков има докторска степен в областта на източниците на енергия и веднага му идва идеята за слънчеви батерии вместо платна.

10 уникални яхти за милиардериДа плуваш в дом за милиони долари

За да реализира проекта, той намира съмишленик – английския дизайнер Кен Фрейвох. През 2006 г. разработената от тях яхта „Малтийски сокол“ прави истински фурор на яхт шоу в Монако. Уникалната система от 15 квадратни платна се разтваря само за 6 минути. Аналогична система днес е инсталирана на Черна перла.

Уникалността на проекта се крие в тъканта, от която са направени платната, казва Бурлаков.

Технологията позволява да се генерира до 1 мегават/час. Това осигурява енергопотреблението на лодката, а в случай на излишество зарядът се натрупва в акумулаторни батерии. Така последните гарантират до 10 часа автономна работа.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg