Renault Group съобщи, че 2022 г. е четвъртата поредна година на спад в продажбите на нейния водещ бранд. За предходните 12 месеца производителят е доставил 1 466 729 единици, което представлява отстъпление от 9,4% спрямо 2021 г., съобщава Reuters.

За да преобърне тази тенденция и да се върне към траекторията на растеж, френският автомобилен гигант, който бе засегнат от пандемията и недостига на чипове по-силно от повечето си конкуренти, предприема сериозни стратегически промени.

Групата залага на по-високи маржове и електрически автомобили, които да стимулират желания растеж. През 2022 г. марката Renault, която е отговорна за 2/3 от продажбите ѝ, ще бъде на трето място по продажби на електрифицирани автомобили в Европа след Toyota и Tesla. Общият брой на продадените от Renault електромобили на европейския пазар достига 228 000 - увеличение от 12% спрямо 2021 г.

Глобалният дял на компанията през 2022 г. (4%) обаче се свива с 0,5% спрямо предходната година, като тя може да се похвали с увеличение на продажбите само на два от 10-те си водещи пазара - Турция и Колумбия.

На местния си пазар Renault регистрира 15% спад на продажбите. Резултатът е още по-лош в Германия (трети по-големина пазар в глобален мащаб и втори за Европа) – 25% спад в рамките на последните 12 месеца.

Въпреки всичко Фабрис Камболив, главен оперативен директор на бранда Renault, е оптимист, че нещата ще се подобрят през тази година, тъй като компанията разполага с по-добро портфолио и по-големи запаси от готови автомобили, посочва Reuters.

По думите на Камболив най-голямото предизвикателство не само пред Renault, но и пред другите традиционни автомобилни производители, които имат амбиции на пазара на електромобили, ще бъде обявеното наскоро намаляване на цените от страна на Tesla.

2000 км с един резервоар – VW разработва иновативен водороден двигателТази новина бележи обрата на гледната точка на компанията към водородната технология

Volkswagen отчита най-ниските си продажби от повече от десетилетие

И като стана дума за традиционни автомобилни производители, Renault далеч не са единствените, които преживяват тежки времена. През 2022 г. Volkswagen Group, цитирани също от Reuters, отчетоха най-ниските си продажби от повече от десетилетие насам. Според анализа на германския консорциум основните причини за това са ограниченията заради COVID-19 в Китай и войната в Украйна, които нарушиха веригите за доставки.

Частичното възстановяване през четвъртото тримесечие рискува да се сблъска с допълнителни предизвикателства през тази година, посочват от компанията. Продажбите на концерна са се увеличили с 14,3% през последните три месеца на 2022 г., но перспективите за 2023 г. остават подтиснати от влошената икономическа обстановка и все още фрагментираните вериги за доставки.

Германският концерн, чието портфолио включва брандове от широко разпространените VW и Skoda до премиум марки като Audi и Bentley, преди дни обяви, че е доставил 8,3 млн. автомобила през миналата година. По този начин компанията заема второто място в класацията след Тoyota Group с нейните 9,5 млн.

Като цяло доставките на групата са намалели със 7% в сравнение с 2021 г. и както своя конкурент Renault, германският производител смята да заложи на електрическия преход. Целта на групата е през 2023 г. продажбите на изцяло електрически автомобили да достигнат 11 % от общия брой, което е стъпка към целта й през 2030 г. половината от всички продажби да бъдат такива.

Производители на автомобили от висок клас като BMW и Mercedes-Benz също отчетоха спад на продажбите, макар и по-малък - съответно с 4,8% и 1%.