Девин ще използва набраните средства от IPO-то за експанзия на дейността си
На проведената днес пресконференция на Девин относно първичното публично предлагане на компанията на фондовата борса, стана ясно, че акциите на компанията ще се продават в ценовия диапазон между 5 и 8 лева за брой, като датата се очаква да бъде 25 юли.
Въз основа на ценовия диапазон пазарната капитализация на компанията след продажбата на новите 3 000 000 акции, както и евентуално на допълнителните 450 000 при засилен интерес се очаква да възлезе между 85.95 и 137.5 млн. лева.
След продажбата на новите акции фрий-флоутът на компанията се очаква да възлезе на 19%, като от него е изключен притежаваният от мениджмънта дял, който според компанията на този етап няма планове да бъде продаден.
Сключено е и "лок ап" споразумение, което не позволява на основния акционер, както и на мениджмънта да продава акции в срок до шест месеца след първичното публично предлагане.
Новите средства, набрани от продажбата на акции ще бъдат използвани основно за разширяване дейността на дружеството.
Планира се производството на вода да бъде повишено от 26 000 бутилки към настоящия момент до 40 000 бутилки на час, за което ще са необходими закупуването на машини на стойност от около 4.5 млн. евро.
От компанията обявиха, че очакват печалбата преди лихви данъци и амортизация за настоящата година да възлезе на 7.4 млн. лева, а нетната печалба да е в размер на 1.65 млн. лева.
Въз основа на консервативните прогнози на мениджмънта на компанията за ръст на приходите от продажби от 10-11% годишно, прогнозите са през 2012 година компанията да реализира нетна печалба в размер на близо 10 млн. лева.
Цветан Лъжански, изпълнителен директор на компанията заяви, че е уверен в достигането на тези цели, като припомни, че в исторически план ръстът на приходите на компанията никога не е бил толкова нисък, колкото в заложените за следващите шест години, което представлява сериозен резерв за достигането на по-добри резултати.
Добри остават и перспективите пред сектора като цяло, на фона на факта, че потреблението на минерални продукти у нас е значително по-ниско от това в Европа. У нас се потребяват 81 л. подобни продукти на глава от населението на фона на 130 л. в Европа и 180 л. в Южна Европа.
В същото време цените на подобни продукти у нас е значително по-ниска от тази в Европа, като за сравнение, същите в страна като Сърбия например са два пъти по-високи.
За първите пет месеца на годината продажбите на компанията са възлезли на 20.03 млн. лева, като печалбата преди лихви данъци и амортизации е възлязла на 2.676 млн. лева, или над заложените в бюджета резултати.
Над 20% от продажбите са били съставени от продажбите на енергийната напитка Red Bull, на която Девин е и изключителен дистрибутор за България.
Компанията е и най-големият производител на минерална и изворна вода в България, като пазарният й дял възлиза на около 31%. Тя разполага и с най-голямата концесия за минерална вода, както и разрешително за добив на изворна такава в страната ни.
От там заявиха още, че обмислят разрастване на дейността си към останалите страни в региона, като интерес има към компании в сектора в страни като Сърбия, Македония, както и в България.
На този етап преговорите с производителя на натурални сокове "ВВВ" са замразени, като мениджмънтът е фокусирал погледа си към предстоящото първично публично предлагане. От там заявиха, че това не означава задължително, че тези планове са отпаднали.