Най-скъпите търговски марка в Европа
Най-скъпата търговска марка в Европа е Nokia (35.22 млрд. евро), следвана от френската LVMH Group и белгийската Inbev Group. Проучването, изготвено от Европейския институт за търговските марки за стойността на европейските марки бе представено днес във Виена.
Ето и челната десетка:
1. Nokia (35.220 милиарда евро),
2. LVMH (32.365 милиарда евро),
3. INBEV (26.927 милиарда евро),
4. Vodafone (23.789 милиарда евро),
5. Unilever (22.829 милиарда евро),
6. Telefonica (22.128 милиарда евро),
7. Mercedes (19.392 милиарда евро),
8. Deutsche Telekom (19.093 милиарда евро),
9. BMW (18.765 милиарда евро),
10. SAB Miller (18.349 милиарда евро).
„Кризата засегна силно търговските марки на компании от сектора на финансовите услуги в Европа и сектора на автомобилостроенето. Марките на компании за финансови услуги загубиха средно 24% от стойността си, а марките от сектора на автомобилостроенето - 9.6%.
Най-тежко са засегнати британската банкова група RBS (-40%), германската Allianz Group (-18.5%) и автомобилостроителни марки като Fiat Group, Mercedes и Porsche," коментира Герхард Хребичек, директор на Европейския институт за търговските марки.
„Марките на производители на потребителски стоки са печелившите от кризата, като те увеличиха стойността си общо с 5.8%. Шампионът на годината е белгийската Inbev Group, стойността на чиято марка се повиши с 56% благодарение на успешното придобиване на американската компания Budweiser, допълни Хребичек.
Други концерни, произвеждащи потребителски стоки, като SAB Miller (+24.5%), Carlsberg (+21.5%), Nestlе (+15%) и Heineken (+14.4%) също отчетоха повишаване на стойността на марките си.
Руската марка Beeline стана първата марка от Централна и Източна Европа, която влезе в Топ 50 на класацията.
Водещите 10 руски търговски марки поскъпнаха с 15.9% спрямо 2008 година, като стойността на марката лидер Beeline е нараснала с цели 27.6%.
Лидерът в Полша Polkomtel увеличи стойността си със 17.5%, а Gorenje (Словения), OTP Bank (Унгария), Loto (Румъния) и Sazka (Чехия) също значително повишиха стойността на марките си.
Проучването Eurobrand2009 изследва над 3000 търговски марки в 24 страни и в 16 сектора на икономиката.
Източник: БТА