Новите навици на ултрабогатите
Всички сме се замисляли къде богатите си харчат парите. Какво ядат и пият? Къде купуват дрехи? American Express Publishing и Harrison Group направиха проучване сред 10% от най-богатите американци в списъка на Forbes и установиха, че богатите имат интересни навици.
Богатите обичат партитата
В „Пътуване в страната на ултрабогатите" Аймърик Манту разказва за бляскавите партита на малцината избрани. Яхти, които да ги отведат на красиви тайни плажове, душ от шампанско в компанията на топмодели или просто наскорошната сватба на Челси Клинтън за 5 милиона долара.
Не се тревожат за работа
През тази година ултрабогатите, заявили, че не смятат работата си за поставена под заплаха са 20% повече отколкото пред предишната. В среда, в която работата по-често се наследява, отколкото да се заслужава, това не е неочаквано. В най-лошия случай богатите ще разчитат на връзките си и социалното си положение.
Семейството на първо място
Кризата се отрази положително за пооткриване на семейните ценности на елита.А дали не е заради семейните войни за пари, които зачестиха в тези среди? Все пак 83% от богаташите заявили, че намират време поне четири пъти седмично да вечерят у дома със семейството си.
Песимисти, но все пак щастливи
Докато 43% от обикновените хора се смятат за щастливи в семейния си живот, при богаташите този процент е 71. Рецесията обаче разваля настроението на 60% от милионерите. Те смятат, че трудните времена ще се задържат доста дълго.
Обичат да прекарват интересно свободното си време
Баловете за въвеждане в обществото, където младите наследници на ултрабогатите се срещат помежду си и намират подходящата си половинка, все още съществуват в средите на елита. Места в клубове като Jockey Club и Automobile Club пък са запазени не просто за хора с много пари, а за хора от най-отбраното общество. Това са места, на които те могат да разширят социалната си мрежа и да поговорят за бизнес.
Пазаруват разумно
Макар че 7% от богатите признават, че марката определя покупките им, повечето обмислят внимателно за какво да платят. Съотношението цена-качество, оказва се, определя избора и на най-богатите.
Макар че винаги могат да изпратят сътрудник в магазина, все повече богаташи правят покупките си в мрежата, за огромна радост на интернет магазините.