От днес европейските граждани имат нови права и услуги по отношение на телефоните, мобилните връзки и интернет, след като изтече срока за прилагане на новите правила на Европейския съюз в областта на далекосъобщенията за осигуряване на по-конкурентен телекомуникационен сектор и по-добри услуги за клиентите.

Сред тях са правото на клиентите да сменят далекосъобщителния оператор за един ден, без да сменят телефонния си номер, правото на повече яснота при услугите и по-добрата защита на личните данни.

Новите правила осигуряват максимален срок от 2 години за първоначалните договори и задължително изискване операторите да предлагат едногодишни договори. Това ще позволи по-лесно прехвърляне към друг оператор, ако той има по-изгодни условия.

Потребителските договори ще трябва да дават информация за минималните равнища на качество на услугите. На интернет абонатите трябва да се предоставя информация за техниките за управление на трафика и влиянието им върху качеството на услугата, както и за всички ограничения.

Договорите трябва да съдържат и подробна информация за компенсациите в случай, че качеството на услугата не отговаря на минималните равнища.

Предвижда се по-добра защита на личния живот и безопасност в онлайн пространството, по-добра защита срещу нарушаване сигурността на личните данни и срещу нежеланите електронни съобщения.