Facebook си намери врагове
В навечерието на планираното си IPO през 2012 г Facebook удвои програмата си за придобивания на интернет пазара. Целта на Facebook - пряка конкуренция с Google и Twitter.
Покупките на активи ще подобрят дизайна на сайта, ще направят услугата по-надеждна и могат да разширят мобилните функции, съобщава пред Bloomberg директорът на Корпоративно развитие Вон Смит.
"Тази година компанията планира да сключи 20 сделки в сравнение с десет покупки през 2010 г. и една сделка през 2009 година. През 2011 г. компанията вече има подписани 13 споразумения "- обяви Смит, без да уточнява имената на компаниите, с които Facebook води преговори.
Задачата на мрежата според него е да засили позициите си в конкуренцията в интернет, и специално с Google и Twitter.
В началото на 2011 г. тя откри нов център за данни в северозападния щат Орегон. Стратегията на Facebook се състои в сделки с малки компании, които наемат няколко души, фокусирани върху творчески решения. Повечето вече завършени сделки бяха насочени към това Facebook да привлича талантливи и квалифицирани кадри.
През 2011 г. социалната мрежа завърши сделка в областта на дизайна с покупката на Sofa, специализирана в разработването на потребителски интерфейс.
Сега, според ComScore, средностатистическият потребител в САЩ прекарва във Facebook, за да общува в социалната мрежа, около седем часа на месец. Приоритет на мрежата е увеличаване на броя на потребителите на Facebook сред смартфон собствениците и задържане на потребителите онлайн по-дълго.
Друга мобилна компания Snatpu е купена от Facebook по- рано тази година. Сделката се оценява на 60 милиона долара.
"Фирмата трябва да разшири услугите, които ви позволяват да управлявате групи от приятели, и да подобрява дизайна на потребителския интерфейс" - препоръчва анализатор на Forrester Research." Facebook сега трябва да прави много повече неща, отколкото преди."