Sergio Tacchini не смогва на темпото на Джокович
През ноември 2009 г. класическата марка за тенис облекла Sergio Tacchini подписа 10-годишен договор за спонсорство с Новак Джокович, пише CNBC.
Това беше невероятен удар за марката, която беше подала заявление за фалит през 2007 г. и беше придобита от китайския бизнесмен Били Нгок през 2008 г. за 42 млн. долара.
Нещата се развиват дори още по-добре, тъй като Джокович достигна Номер 1 в световната ранглиста и спечели три от четирите турнира от Големия шлем през 2011 г., в това число Откритото първенство на САЩ в понеделник.
Приказката обаче не е толкова положителна, колкото трябва да бъде за Sergio Tacchini. Въпреки че условията по договора на Джокович не са известни, близки до компанията твърдят, че тя вероятно ще има затруднения с изплащането на мултимилионните му бонуси през тази година. Марката отчита минимална печалба, а производството и разпространението на продуктите й навредиха на способността и да се възползва от успешната серия на 24-годишния сърбин.
Екипите, които състезателите на Nike и Adidas носеха на турнира, са в магазините поне от месец, докато екипът с новия дизайн на Sergio Tacchini, който Джокович носеше, все още дори не достигнал до магазините.
Очаква се това да стане в последната седмица на този месец, или дори през октомври.
Ако Джоковеич рекламираше подходящата марка, той щеше да продава много, казва Грег Улф, който управлява веригата магазини Midwest Sports в Синсинати.
"Този човек говори пет езика, забавен е, жените го харесват. Той не е Федерер. Но Джон Макенроу, не беше Бьорн Борг. Нямаме нужда от друг Федерер."
Други собственици на магазини за спортни облекла твърдят, че тенис марките не рекламират много и рекламата става чрез играчите, които носят екипите им докато мачовете се предават по телевизията. Според тях се губи много когато екипите не са в магазините преди края на турнира.
Екипите, носени от Джокович по време Откритото първенство на Франция през миналата година, достигат до някои магазини два месеца след края на турнира.
Nike и Аdidas тайно се облизват за привличането на Джокович. Това е една от причините поради които от Adidas, които сгрешиха като се отказаха от него, за да сключат голям договор с Анди Мъри, задоволяват всяка негова нужда. Те все още му подсигуряват безплатни маратонки, които той носи, защото Sergio Tacchini не произвежда маратонки за тенис.