Глупави бизнес-идеи, донесли милиони
Не е важно дали една идея за бизнес е умна или привидно глупава. Важното е дали ще намери пазар. А следващите примери показват, че и най-абсурдното хрумване може да се превърне добри пари:
1. The Pet Rock.
Това е една от най-тъпите идеи, която някога е хрумвала на някого. През 70-те г. Гари Дал бил в бар в Калифорния и слушал как приятелите му се оплаквали от домашните си любимци. Така му хрумнало да създаде перфектния домашен любимец, който не трябва да бъде хранен, къпан и не прави бели- малък нарисуван камък в картонена кутия.
По-абсурдното е, че седнал и написал инструкции за отглеждане, след което започнал да ги продава на по около 4 долара парчето. Колкото и тъпа да е подобна идея, последен се смял Дал, отивайки към банката с първия си милион.
2. Flowbee.
Вакуумна прическа- що за глупост? Изобретението е на Рик Еди, дърводелец от Сан Диего в края на 80-те и е нещо средно между машина за подстригване и прахосмукачка, която според рекламата може да прави хиляди прически и ви помага да пестите от фризьор. Колкото и да е странно- бизнесът потръгва и сега Рик Еди трябва да се бори с редица конкуренти, предлагащи подобни устройства.
3. Пръстени за определяне на настроението.
Трябва ли ви пръстен, за да разберете собственото си настроение? През 70-те години изобретателите Джон Рейнолдс и Марис Амбат създават пръстени, за които се твърди, че се променят според емоционалното състояние на носещия. Всъщност те съдържат кристал, който се изменя според температурата на тялото. Тези пръстени се продават на цена между 45 и 250 долара и макар да са писък на модата за кратко, носят на създателите си милиони.
4. Одеяло с ръкави.
Не е лоша идея да се увиеш с топло одеяло насред зима, но защо пък са му ръкави. През 2008 г. Snuggie направи фурор с това одеяло, представляващо нещо като обърната с гърба напред хавлия. Дори фактът, че то бе опредено за най-кичозния подарък на годината от Асошиетед прес не спря 25 млн. души да си го купят.
5. Чичко-тревичко.
Всеки му се е подигравал, но всеки го е купувал за подарък в последния момент- малките фигурки във форма на глава, по които като се полеят никне трева. Оргиналът им се появява през 70-те в Калифорния, а техен производител е Joseph Enterprises Inc. В последствие те се развиват в разнообразни форми- на глави на известни хора, животни, анимационни герои и дори- главата на Барак Обама. С една дума- процъфряващ бизнес
6.Страница за милион долара.
Неин създател е Алекс Тю през 2005 г. , който решава да предложи на рекламодатели да купуват пиксели в неговата интернет страница за по 1 долар и да разположат свои рекламни банери. За по-малко от половин година предприемчивият англичанин печели над един милион долара .
7. Слънчеви очила за кучета.
Защо са им на кучетата слънчеви очила? Doggles е марка, създадена от Кен и Рони ди Луло, които забелязали как куче си играе с човешки слънчеви очила. След поредица експерименти, те успели да напасат очилата към кучешката глава. Въпреки че изобретението им е в топа на Най-безсмислените изобретения на всички времена, Doggles имат магазини в 16 страни и куп клиенти.