Най-популярните щатски марки в Китай
През 1960 г. населението на Китай бе 667 млн. души, или двойно повече от това на САЩ през 2010 г. Днес Китай има повече от 1.34 млрд. души население. Резултатът – китайският пазар се превърна във водещ за доста от компаниите по света.
Вижте най-популярните щатски марки в Китай, представени от 24/7 Wall St.
10. Apple
Пазарният дял на Apple, касаещ таблетите в Китай, е 51% по данни на iResearch. Основните конкуренти на компанията Samsung и Lenovo държат 13.8 и 9.8 на сто, респективно.
9. Starbucks
Данни на Euromonitor сочат, че Starbucks държи 70% от пазара в страната. През 2011 г. продажбите на кафе в Китай са на стойност 694 млн. долара. В момента Starbucks разполага с 450 заведения, като планира да отвори нови 1000.
8. Intel
Най-големият производител на чипове в света държи 14.9% от пазара в Китай. Само през 2010 г. продажбите на компанията в Китай възлизат на 20 млрд. долара, по данни на PwC. Основните конкуренти на Intel са Samsung и Hynix.
7. Procter & Gamble
Компанията обяви, че планира да инвестира 1 млрд. долара в Китай през идните 5 години. По данни от 2009 г. средният разход на човек от населението на Китай за продукти за косата е 1.79 долара на година. Procter & Gamble държи 55% дял от продажбите на всички продукти за коса в страната.
6. Coca Cola
Най-продаваният продукт на компанията в Китай е Sprite с пазарен дял от 26.9 на сто според Nielsen. Всичките продукти на Coca cola пък имат 61.5% пазарен дял, спрямо 29 на сто за Pepsi.
5. Nike
Продажбите на Nike за изминалата година се увеличиха двойно спрямо 2007 г. и достигнаха 2 млрд. долара. Основните конкуренти в сектора на спортните стоки са Adidas и местната компания Li Ning.
4. Boeing
Данни на Forbes сочат, че компанията държи 52% дял в Китай, като основните конкуренти са Airbus, Embraer и Bombardier. Очакванията на Boeing са през идните 20 г. авиационният пазар в Китай да се утрои, което ще доведе до търсенето на нови 5000 самолета.
3. Microsoft
Компанията е абсолютен монополист на пазара на операционните системи с 99.31 на сто по данни на Baidu Tongji. Това обаче не носи рекордните продажби на Microsoft, тъй като 80% от софтуерът в Китай е пиратски.
2. General Motors
Компанията държи 12.8% от пазара на автомобили в Китай. През изминалата година от GM за първи път в историята си обявиха, че продажбите им в Китай надвишават тези в САЩ.
1. KFC
Сензацията в Китай се казва KFC, като пазарният й дял днес възлиза на 40%, спрямо 16 на сто за McDonald's. Компанията отваря първия си ресторант през 1987 г. и оттогава до днес вече има 3200 заведения в 650 града.