Стереотипи за автомобилите – в Китай и САЩ
Китайският автомобилен пазар е на 30 г. и е едва мъниче в сравнение с тези в другите държави.
Бързо растящата икономика на страната обаче води до нарастване на търсенето на автомобили и компании като GM инвестират сериозно там, тъй като виждат, че продажбите в Китай изпреварват значително тези в други държави.
Знаете, че всяка марка кола върви с определен стереотип. Тези стереотипи могат да са различни за различните държави.
New York Timesпредставя едно интересно сравнение на стереотипите за автомобили в Китай и САЩ:
Audi в САЩ – луксът на младото поколение
Докато други луксозни марки носят стигмата на парите и възрастта, то около Audi няма такива. То става синоним на младост и на новия лукс.
В Англия стереотипът е друг – в интервю за 60 Minutes ТВ водещият Джеръми Кларскън казва, че тези, които шофират Audi “са психологически неспособни да управляват нещо по-голямо от електрическо ножче за бръснене“.
Audi в Китай – само за правителствения елит
В Китай Audi карат предимно високопоставените политици. Таксиметровите шофьори споделят, че с радост надуват клаксоните срещу Audi-та.
Интересен факт: Audi навлиза на пазара в Китай 15 години преди BMW заради партньорство между VW и китайския Yiqi.
BMW в САЩ – колите са чудесни, водачите им са агресивни
В САЩ уважават BMW като чудесен автомобил, но мнението за шофьорите не е много ласкаво – на тях гледат като на претенциозни и агресивни на пътя хора.
BMW в Китай – символ на корупцията
BMW е много скъпа в Китай и това се отразява на имиджа й. Те се свързват с образа на политика, който кара BMW, но е корумпиран и харчи държавни пари за разточителство.
Mercedes в САЩ – символ на лукса
Mercedes е любима марка на хората с пари (още повече на по-възрастните) и се счита за „класика в жанра“.
Mercedes в Китай – избор на консервативните
В Китай Mercedes се предпочита от по-възрастните, докато по-младите карат Audi иBMW.
Mercedes обаче е моделът с най-голям ръст в продажбите в Китай – 41% за 2011 година.
Buick в САЩ – кола за пенсионери
Марката се опитва да раздвижи имиджа си, но без особен успех. Buick си остава колата на „баба и дядо“.
Може би това се дължи на факта, че Buick, основан през 1903 година, е най-старата все още оперираща марка автомобили в страната.
Buick в Китай – моден аксесоар
В Китай на Buick гледат като на символ на престиж. Колата е много модерна.
Интересен факт: Последният император и първия президент на Китай са карали Buick.