Къде бъркат фирмите в социалните мрежи?
Вече всички фирми са разбрали, че трябва да присъстват активно в социалните мрежи, за да бъдат близо до клиентите си.
Но не всички се справят с тази задача.
Къде бъркат компаниите?
Марвин Пауъл, консултант за фирма във Вашингтон, е задал този въпрос в LinkedIn и е получил 97 отговора.
Той обобщава отговорите така:
Говорят прекалено много, а слушат малко
Джесика Рутиер, директор социални връзки в IAC-EZ казва:
„Социалните медии са за връзка и точно както и в реалния свят, хората те харесват, ако ги изслушваш, ако се интересуваш от тяхното мнение, а не им налагаш своето непрекъснато.“
Имат нереалистични очаквания
Очакват, че като си направят профил, то той ще започне да върши цялата им работа и ще реши всичките им проблеми.
Няма връзка с клиента
Клиентите не искат цял ден да четат туитове и статуси за това колко велика е компанията. Те искат да видят нещо, което им върши работа на тях.
И е добре съобщенията да не са чести. Нека бъдат кратки, съдържателни и полезни за хората.
Не отговарят на клиенти
Отговаряйте на мнения на клиенти и не само на вашата страница. Ще се изненадате, но може да се окаже, че има форуми, където вашата компания да се обсъжда и то не в много добра светлина. Колкото и статуси да пускате, ако не отговаряте на въпросите на клиентите си, те няма да ви харесват.
Според Аанарев Сареен, продуцент в Digital Media най-големите грешки на една компания са:
1. Не слуша клиентите си
2. Не отговаря на писмата им
3. Не ъпдейтва профила си
4. Използва социалните мрежи само да пуска реклами и нищо друго
5. Лош дизайн/брандинг
Подценяват ресурса, необходим за поддържане на профилите
Рекламата чрез социални медии отнема солидна част от работния ден на поне един служител. Не мислете, че просто ще направите един профил или един акаунт в Twitter и ще пускате от време на време по нещо. Трябва ви стратегия.
Не може да сте в някоя социална мрежа, само защото всички други са там - трябват ви конкретни цели. Това е все едно да чуете за метода на продажби от врата на врата и за да започнете да чукате на вратата на хората, обаче когато те ви отворят да не знаете какво точно да им кажете. „Купете това“ не е достатъчно!
Не правят диалог
Трябва да имате диалог с хората:
- Задавайте въпроси, на които да отговарят. Ангажирайте ги в общуване.
- Погрешна тактика е да пускате само реклами
- Трябва да бъдете полезни. Старайте се вашите статуси да са от полза, така че хората да ги четат с интерес, да отварят линковете и дори да си ги препращат.
- Предлагайте безплатни продукти. Може да направите игра/конкурс с печалба на нещо.
Не показвайте проблемите си
„Виждал съм CEO-та да се карат с PR-ите си в Twitter. Това е много детинско,“ казва консултантът Памела Хейзълтън. Не бива да позволявате вътрешни дрязги да станат достояние в социалните мрежи.
Мислят, че е спринт, а то е маратон
Много компании се качват на вагона на социалните мрежи с голям ентусиазъм, но той не издържа дълго време.
Деби Харис, която е рекламен консултант, съветва компаниите „Това не е спринт, а маратонско бягане. Трябват ви между 12-24 месеца, за да си създадете лоялна клиентска база.“