Как Facebook се справя с неподходящото съдържание?
Да се гарантира на спазването на правилата във Facebook от страна на неговите над 900 милиона потребители, е задача, за която са необходими стотици служители.
Тези служители са базирани в Менло Парк, Остин, Дъблин и Хайдерабад и се занимават 24 часа в денонощието с изпращаните от потребители доклади за неподходящо съдържание, публикувано на сайта. Вчера от Facebook разкриха как тези хора вършат работата си.
Докладите за неподходящо съдържание, които потребителите могат да подават с няколко кликвания, се насочват към един от тези четири екипа.
Екипът за оскърбително съдържание се занимава със спама и сексуалното съдържание.
В същото време екипът по сигурността се справя със заплахите за вандализъм, графично насилие, правдоподобните заплахи за упражняване на насилие и употребата на наркотици.
Екип по омразата и тормоза се занимава с докладите за омраза и тормоз.
Има и екип по достъп, на който са поверени хакнатите акаунти, както и акаунтите на най-различни шарлатани.
Ако се установи, че даденото съдържание нарушава политиката на Facebook, то се премахва от сайта, а този, който го е публикувал, бива предупреден. Същите екипи на Facebook могат да блокират потребители, които публикуват неподходящо съдържание, или да им наложат забрана за достъп до определени функции на сайта. Отделен екип се занимава с обжалванията.
Понякога съдържанието във Facebook нарушава не само политиката на компанията, но и закона.
Преди време например на сайта бяха открити снимки на човек, който източва бензина на полицейски автомобил. Откривани са снимки на откраднати вещи, призиви за помощ и дори информация за извършващи се в момента престъпления.
Тези доклади не е задължително да идват от екипите на Facebook, но от компанията твърдят, че ще ги споделят с властите, когато смятат, че може да се предотврати измама или друга нелегална дейност, да се предотврати нанасянето на телесна повреда и т.н.