Panasonic съобщи, че ще регистрира загуба от 765 млрд. йени (9.6 млрд. долара) в годината до март - близо до рекордната си загуба миналата година и огромно разминаване спрямо прогнозата по-рано за печалба.

Японският гигант, който по-рано съобщи, че очаква чиста печалба от 50 млрд. йени във фискалната година до март 2013 г., ревизира към понижение и прогнозата си за годишните продажби до 7.3 трлн. йени спрямо 8.1 трлн. йени, тъй като преминава през голямо преструктуриране.

Базираната в Осака компания съобщи също така, че е загубила 685 млрд. йени само в първите шест месеца на годината до септември, тъй като продажбите рязко намаляха заради глобалната криза, а същевременно разходите й са нараснали неимоверно заради преструктурирането.

Panasonic, подобно на конкурента си Sony, от дълго време изпитва проблеми заради бизнеса си с телевизори, а дългът й нарасна и заради закупуването на по-малкия конкурент Sanio.

В предишната фискална година Panasonic регистрира рекордна загуба от 772.2 млрд. йени - една от най-големите за нефинансова японска компания.