Обективността изисква да признаем, че обслужването на застрахователните компании в България се подобри значително през последните 3-4 години. Особено по отношение на автокаското. Мобилни групи, регистрация на щети по телефона, ликвидации в рамките на часове, все повече онлайн възможности и т. н. Някои обичат да казват, че обслужването се е подобрило „в пъти“, но не клиентите не го осъзнават напълно и сигурно са абсолютно прави.

Има обаче направления, в които с малко инвестиции може да се постигне качествено ново ниво на обслужване и всичко това да е 100% осезаемо за обикновения потребител. Това разбира се са новите технологии, и в частност – интернет и мобилните приложения. Бърз поглед на сайтовете е достатъчен, за да се види изоставането и недооценяването в тази насока. А ако говорим за мобилни приложения – учудващо е, че никоя от компаниите не се е изкушила от това да бъде първата. Нещо повече, чрез тях застрахователите успешно автоматизират процеси, спестявайки разходи за персонал.

Смартфоните отдавна са фронт за конкурентната битка между западните застрахователи. Не че трябва да се мерим с пазар като щатския, но един поглед на петте на-добри мобилни приложения на застрахователни компании според propertycasualty360 ще ви убеди, че не става въпрос нито за нещо свръх авангардно.

State Farm Pocket Agent

Всичко, от което се нуждаят клиентите на застрахователната компания може да се намери в „Джобния агент на State Farm“. Потребителите може да следят своите полици, да завеждат щети, да се свържат с местен агент, да намерят близък автомобилен сервиз или крайпътни услуги и дори да плащат сметки и да трасферират суми от една сметка сметка в State Farm в друга.

ААА

За клиентите на ААА вече не е енеобходимо да се ровят за членската си карта и да се обаждат на телефонния номер с подробни напъствия следващия път, когато имат нужда от пътна помощ. Много по-бързо и лесно ще е да изпратят сигнал чрез специалния апликейшън. Локализирайки местонахождението на телефона, приложението автоматично изпраща искането до най-близкият сервиз. Отделно можете да потърсите ръчно информация за близки те доверени сервизи и магазини от мрежата на ААА.

MyHOME Scr.APP book

Името изглежда малко разбъркано, но това, което се крие зад него е точно обратното – пълна и добре подредена информация за Association of Insurance Commissioners и сериозен набор от функционалности. С него може да се направи своеобразна инвентаризация на дома, за да се прецени какво покритие би ви било нужно. В случай на обир или бедствие може да се заведе щета. Нещо повече – можете да направите и актуализирате подробен списък на предметите във всяка стай и да го запазите във файл, който да споделите със застрахователния си агент.

C.A.R. (Car Accident Report)

Някои функции се предлагат от много приложения на най-различни разработчици. Някои от програмите обаче са пълни с бъгове, а сигурността на информацията не е гарантирана. Затова е препоръчително да се ползват апликейшъни от по-официални източници като застрахователните компании. Като например C.A.R. (Car Accident Report). То служи за набиране и съхраняване на цялата необходима информация, в случай на пътно произшествие. Това просто е най-лесния начин да съхраните координатите и информацията за хората, мястото, участвалите превозни средства и свидетелите чрез доста богат набор от мултимедийни инструменти.

Help I Crashed My Car

Приложението локализира най-близките полицайски участъци, центрове за спешна медицинска помощ, компании за пътна помощ или за автомобили под наем. С едно натискане можете да се свържете едновременно със застрахователната компания, вашия агент и доверения автотенекеджия.