Японският автомобилостроител Toyota отново измести от първото място по продажби в световен мащаб основния си конкурент – щатската компания General Motors. Това се случи след като от компанията са продали 9.7 милиона автомобила и камиона през изминалата година, на фона на 9.29 милиона от GM.

Ръст са регистрирали продажбите и на двете марки, но този на японската компания е бил по-голям вследствие на пускането на нови версии, като например популярната Camry.

От ръководството на GM обещаха нов ръст на продажбите през тази година, особено що се отнася до щатския пазар.

И двете компании обявиха публично, че да са номер едно по продажби в света не им е основната цел, но това е важен морален стимул за техните служители.

Щатската компания бе най-продаваният производител в света за повече от седем десетилетия, но от там загубиха титлата за сметка на Toyota през 2008 година.

Впоследствие GM си върна лидерската позиция през 2011 година след цунамито в Япония, което доведе до сериозен спад в продажбите на японската компания.

Глобалните продажби на щатската компания са се повишили с 2.9% през изминалата година, докато тези на японския автомобилопроизводител са нараснали с 22%.