Японските автомобилопроизводители Toyota и Honda продължават да се класират високо по отношение на запазване на стойността на автомобилите им във времето, според последни класации.

Най-големият японски производител на автомобили, заедно с луксозното си звено Lexus, е сред водещите по стойност при препродажба на возилата, според Kelley Blue Book (KBB).

Honda пък, заедно със звеното си за луксозни автомобили Acura, са големите печеливши в същата класация, но направена от ALG, откъдето също проследяват обезценката на различните модели автомобили във времето.

Вторият най-голям японски автомобилопроизводител се представя добре и в класацията на КВВ. Моделите Honda Fit, Civic и Accord са лидери в съотвените категории, където са попадали.

Големият печеливш в класацията на ALG обаче е южнокорейският автомобилопроизводител Hyundai. Моделите на компанията Elantra, Azera и Santa Fe са водещи в категориите си.

Като цяло, закупена нова кола се очаква да поевтинее с 38.2% от първоначалната си стойност след пет години, според прогнози на КВВ. Това е повишение от 2.5 процентни пункта, в сравнение с моделите на 2012 г.

Преди десетилетие, например, щатските автомобилостроители се отличаваха с ниска препродажна цена поради големите отстъпки, които правеха за новите автомобили, което автоматично понижаваше стойността на старите.

Направената класация сочи колко бързо Toyota е успяла да възстанови позициите си след масираните изтегляния на автомобили от пазара, както и след свиването на запасите, в резултат на природните катаклизми в Япония. През тази година компанията се очаква да отбележи рекордно повишение в продажбите си.

Според KBB, препродажната стойност на Toyota се е подобрила с три процентни пункта през последната година. Моделите FJ Cruiser и Tacoma продължават да са водещи по този показател сред товарните автомобили.