ЧЕЗ: 1% от жалбите за надписани сметки от началото на годината са основателни
Само 1% от всички подадени от началото на годината жалби към ЧЕЗ за надписани сметки са основателни, съобщиха от електроразпределителното дружество.
От компанията гарантират, че системата им изключва всякаква възможност за манипулация на електромерите и поясниха, че при голямо отклонение на данните, сравнено с миналия месец, те се изпращат за проверка в един от петте валидиращи центъра на ЧЕЗ.
След като показаха как на практика протича засичането на електромерите, от ЧЕЗ обясниха, че отчетниците им са добре подготвени, а от 2008 година вече е в сила и системата за отчет с мобилни терминали. Така цялата информация се предава по електронен път чрез GPRS система, обясни Младен Кръстев. Той поясни още, че инкасаторите на дружеството работят на ротационен принцип:
„Един отчетник отчита един и същи електромер през три месеца един път. Ако сме го отчели януари месец, февруари месец го отчита друг отчетник, март месец трети отчетник и първият отчетник се връща там чак през месец април“.
Още елементи от системата за контрол, съобщи БНР: „Системата изчислява на база историческото потребление на всеки един клиент, очаквано негово потребление, и когато въведеното показание излиза извън толеранса, на терминала се издава звуков сигнал и излиза съобщение, с което се иска да се потвърдят въведените показания.
Допълнителни проверки на електромерите се правят и при понижение на консумацията с 45% или при увеличение от 75%“, обясниха още от ЧЕЗ. Задължително се прави и проверка при голямо потребление и от над хиляда киловата, обясни Младен Кръстев и допълни, че от проверени 8 200 жалби, 83 са основателни.
Най-често сбъркана цифра в десетицата или стотицата. Другите са свързани с проблеми с електромерите.