"Mercedes" или "Дунав парк" - пред тази дилема са изправени във Видин, откакто немски автомобилни концерни признаха апетитите си да строят завод на Дунав. "Проектът за автопарк има горещо одобрение в района", каза за "Стандарт" един от авторите му - арх. Любомир Станиславов.

Безспорно идеята, чийто горещ поддръжник е и областният управител на Видин инж. Цветан Асенов, е спасителна за Видин. Построяването на заводи за автомобили и части за тях може да съживи района, известен сега като най-бедният в ЕС.

"Вицът" обаче е, че инвеститорите са си заплюли апетитен парцел, върху който трябва да "разцъфти" митичният "Дунав парк" - огледален развлекателен комплекс от двете страни на Дунав мост 2 - във Видин и в Калафат.

От стените на крепостта до основите на Дунав мост 2 - това чудно местенце са си харесали емисарите на "Mercedes" и "Porsche" във Видин. В момента апетитният парцел не се използва за нищо. Пространството е отразено в последния устройствен план на Видин, обясниха от общината.

Според проект, представен пред комисаря Йоханес Хаан на една от конференциите за Дунавската стратегия на ЕС от бившия кмет на Видин Румен Видов, то е отредено за изграждане на развлекателния "Дунав парк Видин-Калафат".

Върху 573-те дка трябва да изникнат хотели, ресторанти, спортни игрища. Благодарение на "Дунав парк" трябва да разцъфти водният туризъм - да се реставрира гребната база, да се изгради яхтено пристанище, а развлекателният комплекс да стане магнит за круизните кораби по Дунав.

Проектът предвижда да се вдигне "оглeдален" парк и на румънския бряг при Калафат. От другата страна на Дунав апетитните парцели край реката са заети само от складове и избуяла растителност. За ЕС проектът влиза в графа "добър пример за съвместно планиране на територии между две съседни страни, което води до промяна в архитектурния облик на двата града и до насърчаване на икономическите им дейности".

Колко ще струва митичният "Дунав парк" и кога ще го видим наяве обаче - никой не е изчислявал досега.

"Още не знаем и колко ще ни струва изграждането на автопарка", застрахова се и авторът на проекта за завод на "Mercedes" и "Порше" - арх. Любомир Станиславов. "Всичко е още в начална фаза, не сме мислили за източниците на финансирането", призна архитектът пред "Стандарт".