Р. Велков: Домакинствата все още са плахи да потребяват повече
Домакинствата все още са плахи в желанието си да потребява повече - тенденция, която наблюдаваме през последната година, коментира по време на банковия панел на „Шумът на парите“ Радослав Велков, директор „Банкиране на дребно“ в Societe Generale Експресбанк.
Поради този факт спестяванията, които правят, са по-големи, което се отчита при ръста на депозитите.
От началото на тази година (през първото тримесечие) забелязваме отчетлива тенденция на увеличение на търсенето на потребителските кредити, но размерите вече не са тези, които бяха през миналите години. Домакинствата се опитват да се предпазят от неразумни покупки, като залагат на най-необходимите неща, според Велков.
Кредитите се ползват предимно за отлагано през последните две години потребление. Това се отразява и върху по-ниските средни размери.
Разбира се, за банките потребителските кредити винаги са били във фокуса, но това, което се забелязва като тенденция, е, че финансовите институции отделят все повече внимание върху качеството на кредитополучателите, заяви банковият експерт.
Така пазарът ще се диференцира ценово по отношение на клиентите с добра кредитна история и задлъжнялост и тези, прекалили с кредитите през годините.
Все още хората се страхуват да използват максималните възможности на сроковете, които предлагат банките. Тоест несигурността за работните места кара хората да ползват все по-къси срокове. Разбира се, има и голям интерес към ползването на кредитни карти и овърдрафти, посочи Велков.
Много от банките предлагат възможността за обединяване на задълженията на своите клиенти, защото, когато едно задължение е обединено, е възможно да се облекчи тежестта на плащане на лихва и главница. Търсенето на такъв вид кредити се засилва.
Аз съм оптимист по отношение на това, че ще имаме значително по-силна втора половина на годината, прогнозира Велков.
През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.
Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.
Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.