Рекламата скара два от технологичните гиганти
Между Google и Microsoft възникна конфликт заради мобилната версия на портала за видеосподеляне YouTube.
Корпорацията от Реймънд пусна мобилна версия на YouTube за устройства с операционна система Windows Phone, чиято основна особеност бе липсата на реклами- основен източник на доходи за Google от популярната услуга.
Само седмица след старта на програмата от търсачката изпратиха до Microsoft официално искане не само да прекратят разпространението, но и да изтрият съществуващите копия.
Съобщава се, че програмата е създадена без знанието на Google, и значителна част от усилията били положени за разработването на специална защита за блокиране на рекламата.
Корпорацията твърди, че това е грубо нарушение на правилата за ползване и разпространение на YouTube. Скриването на банерите носи загуби не само на интернет търсачката, но и на партньорите ѝ, които печелят благодарение на системата AdSense, както и на обикновените потребители, които получават доход от качените видеоклипове.
Напрежението между двете компании подкрепи слуховете, че Microsoft възражда войната срещу Google с обвинения в шпионаж.