Някои от начините да съсипете кариерата си и професионалното си бъдеще, когато сте на нова работа са очевидни (лоша дисциплина, слаби резултати, кражби от компанията и др.), други не чак толкова.

Ето някои неща, за които може да не сте се замисляли, че са във ваш минус.

1. Прекарали сте твърде много време на една работа

Може и да си мислите, че дългият престой на една позиция в една компания е положителен фактор, сочещ вашата лоялност, но това е само в определени граници.

На практика специалистите по подбор на персонала си задават тревожни въпроси, когато е налице подобно „застояване“. На първо място е въпросът ще успеете ли да се адаптирате в новата работна среда и екип, предвид че твърде много сте свикнали със стария.

Друг въпрос, който изниква, е защо не сте вървели нагоре по корпоративната стълбичка след толкова дълъг застой. Специалистите разбират по дълъг застой обикновено повече от 20 години.

2. Прекалено добър сте в нещо, което не харесвате

Като цяло се възприема, че колкото по-добър сте в нещо, толкова повече ще се изисква от вас да го правите. Затова не е добре да повишавате квалификацията в сфера, в която самият вие твърдите, че нямате интерес. Това ще се възприеме изключително негативно и ще означава, че се носите по течението (и ви липсва амбиция), вместо да задълбаете в професионалната насока, която ви е интересна.

3. Не казвате, когато не сте съгласни с вашия шеф

По принцип има ръководители, които имат склонност да се обграждат с хора, които винаги са съгласни с тях. Ако сте един от тези хора, не си мислете, че работата ви е гарантирана. Вие най-вероятно ще сте „бушонът“, който пръв ще изгори, ако нещата се объркат, както и ще си тръгнете с този ръководител, ако бъде заменен.

Вместо това, изразявайте мнението си като специалист, ако смятате, че нещо не е правилно. Така ще сте много по-ценен за компанията и рано или късно това ще се оцени и до мнението ви ще започнат дори да се допитват.

4. Препоръчвате някой във вашата компания от благодарност

Ако се чувствате задължен на някой, може би най-лошото, което можете да си причините, е да го препоръчате за позиция във вашата фирма. Особено с пълна сила важи това, ако не сте убеден, че човекът е подходящ за съответната позиция.

Всяка ваша препоръка впоследствие ще тежи върху вашата професионална кариера, ако човекът се издъни по някакъв начин.

5. Никога не ходите на социални събития и тим билдинги

Компаниите са „луднали“ на тема социализиране и сплотяване на колектива, като смятат, че по този начин от една страна си гарантират „лоялността“ на своите служители, от друга повишават тяхната мотивация и ефективност.

Дори и да не сте много „социален тип“ трябва от време на време да посещавате подобни събития, за да не се превърнете в аутсайдер, и на компанията да ѝ се наложи да се лиши от вашите услуги, защото „деморализирате“ колектива.