"Един път употребявал алкохол, водачът не трябва да никога повече да получава право на лиценз за каране на такси. Това е мое предложение, което ще направя, ако е необходимо и законодателно да се въведат някои промени”. Това заяви пред Нова телевизия транспортният министър Данаил Папазов. Изказването му бе във връзка с трагичния инцидент на столичния булевард „Цариградско шосе”. Според него причината за инцидента е високата скорост и „това, че водачът не е могъл да се контролира заради употребата на алкохол”.

До края на юли ще бъдат подготвени промени на методиката на психологическите тестове на водачите на моторни превозни средства, заяви Данаил Папазов. Ще се обмисли възможността таксиметровите фирми да подготвят досиета на водачите, където ще бъдат вписвани всички нарушения, констатирани от контролните органи на пътя.

„Една голяма фирма трябва има вътрешни проверки на шофьорите и трябва да се прави досие на шофьора – да се следи за нарушенията му в КАТ. При употреба на алкохол, трябва да бъде забранявано да получава лиценз за таксиметров шофьор. Аз лично ще следя за този случай”, зарече се транспортният министър.

По думите на министър Папазов, ако веднъж бъде установено, че шофьор на такси или автобус е употребил алкохол по време на работа, той трябва да загуби правото си да работи в обществения транспорт завинаги.

Сред по-дългосрочните мерки за предотвратяване на пътни произшествия е и въвеждането на патент върху таксиметровата дейност и извеждане на светло на този бизнес. В момента в бюджета не постъпват почти никакви приходи от тази дейност, като причината за това е съществуващата възможност когато всяка фирма достигне прага за регистрация по ДДС, да бъде закрита, посочи министърът. Сред дългосрочните действия той очерта и по-гъвкавото управление на трафика.

За трагичния инцидент в Украйна Папазов обяви, че автобусът е минал на преглед през май месец, а шофьорите са притежавали необходимите документи.

На въпрос дали министерството оставя на заден план строителството на магистрали, Папазов отговори: „Не се дава по-голямо предимство на жп транспорта, а на зеления транспорт. Трябва да бъде завършена магистрала „Струма”, „Хемус”. Последният Лот на магистрала „Тракия” ще бъде открит в понеделник”.

Разработват се и мерки за управление на качеството в БДЖ. Там няма ISO сертификация. „Тази фирма трябва наново да се направи структурно”, отбеляза транспортният министър, но обясни, че без средства няма как да се извършат промените.