Европейският пазар на автомобили може най-накрая да е прекъснал своя спад, но ценовият натиск ще се запази още дълго време, според главния изпълнителен директор на Ford, цитиран от Reuters.

И докато специалистите в сектора са на мнение, че най-лошото може да е вече отминало и второто тримесечие да покаже подобрение, на производителите не им остава много, освен да продължат с ценовите си инициативи, за да подкрепят продажбите си.

„По отношение на цените не очаквам значително подобрение на ситуацията“, коментира Роелант де Ваард, ръководител отдел продажби в Европа на щатската Ford. Продажбите на компанията в Европа са се повишили с 8.7% до 90 000 автомобила през юли.

„Всички потребители са наясно, че автомобилният сектор е в рецесия като регион, така че очакват добри сделки от производителите“, коментира Ваард.

Отстъпките от големите производители са се повишили със 17% през тази година до средно 2 518 евро през май, според данни на петте най-големи европейски производители на автомобили.

Голяма част от проблема са излишният капацитет на автомобилните производители. Последните са произвели с 4 милиона повече автомобили от потреблението на Стария континент.

Първите заводи затварят едва през следващата година, така че на производителите им е трудно да настроят производството си в отговор на новите потребности - процес, който изисква повече време.

От Ford, където очакват загуба от 1.8 милиарда долара през тази година, затвориха малки заводи във Великобритания, като още един такъв в Белгия ще спре производство в края на следващата година.