Според проучване на Gemius, стандартните банери продължават да са най-популярният рекламен формат в Централна и Източна Европа, но най-висок среден CTR отбелязват форматите Preroll, Toplayer иInterstitial.

Стандартният банер се използва в 84% от всички онлайн кампании, излъчени в Централна и Източна Европа. Голяма част от този тип реклами се наблюдават в Латвия, България, Унгария, Сърбия, Словения и Литва.

Стандартните банери също са често използвани и в Румъния, Хърватия, Словакия и Чешката република.

Единствените изключения са Полша и Украйна, където в този момент делът на рекламите, които използват този формат във всички сервирани кампании, е по-нисък от средното за целия регион (т.е. 84 на сто).

Оказва се обаче, че нестандартните банер формати, а по-скоро авангардните решения като Preroll, Toplayer или Interstital са форматите, които получават най-много кликове от интернет потребителите. В Украйна, Румъния, Литва и България с най-висок среден CTR (Average Click Through Rate)- или средното съотношението между броя на импресиите и кликванията върху рекламите – е отбелязан за формата Preroll.

Toplayer, на свой ред, е форматът, който е генерирал най-много кликове на словенския, сръбския, хърватския и латвийския пазар, а форматът Interstital - съответно на словашкия, полския и чешкия пазар.

Изключение от това правило е Унгария, където най-висок среден CTR е отбелязал рекламния формат Wallpaper.