Как търговците ни съблазняват да пазаруваме повече
Скъпите продукти на нивото на очите, пазарните колички за деца, идеалната температура – супермаркетите наблягат на неща, които ви карат да дадете повече пари от своя джоб. Вижте триковете им:
Хората основно отиват в супермаркет, за да пазаруват храна. Въпреки това, в повечето големи магазини се предлагат и други продукти от ежедневието, които ако са разпределени по правилния начин, а именно из всички рафтове на магазина, а не само на един щанд, шансът да бъде купено от тях е по-голям.
Специалните колички за деца не са симпатична и игрива идея за децата, докато родителите им пазаруват. Те насърчават малчуганите също да избират продукти, които искат да им бъдат купени от техните родители.
Клиентите свързват пазарите за зеленчуци и плодове, които са местно производство, с позитивни асоциации и доверие към продавачите. Именно затова супермаркетите предлагат плодове и зеленчуци още на входа на магазина си, за да наподобят духа на тези пазари.
Супермаркетите наблягат на по-големи пазарни колички, които клиентите да напълнят. Когато количката не е пълна, клиентите имат чувството, че не са напазарували достатъчно и продължават да я пълнят с нови и нови продукти.
По-голяма част от хората са десняци – и се чувстват по-удобно, ако пътеката на пазаруване се движи наляво.
19 градуса: това е идеалната температура за клиентите. Ако е по-топло, клиентът забавя взимането на решения. Ако е по-студено, иска да пазарува твърде бързо и да си тръгне от магазина възможно по-скоро.
Супермаркетите не са тематично подредени единствено за да улеснят клиентите, но и за да ги насърчат да купуват повече. Ако искате да купите паста, можете винаги да видите няколко вида доматен сос в непосредствена близост до нея.
Супермаркетите разчитат на мързела на клиентите им. Докато най-евтините продукти са сложени на най-ниските рафтове, то скъпите са поставени на нивото на очите – така че да не е нужно да се навеждате допълнително за тях.
Промоциите и намалените продукти обичайно седят по средата на пътя на клиентите. Това ги осуетява и им препречва пътя напред, привлича вниманието им и ги насърчава да купуват.
Цената е по-ниска при по-голямо количество закупени продукти. Това правило на ежедневния бизнес е с предимство в супермаркетите. При групиране на продуктите в големи количества по рафтовете на магазина, клиентите остават с чувство, че получават изгодна сделка.