Renault и Toyota поведоха ръста в продажбите на коли в Европа
Автомобилните производители Renault, Toyota и Volkswagen са повели ръста на продажбите на нови автомобили в Европа през изминалия месец с общо0.9%.
Fiat, General Motors и Ford са големите губещи, засегнати от слабото възстановяване на пазара и липсата на обновени ключови модели, според данни на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители.
Регистрациите на нови автомобили са се повишили до 975 281 през изминалия месец, с което понижението им от началото на годината възлиза на едва 2.8% спрямо същия месец на миналата година.
Така европейския пазар на автомобили се насочва към шестото поредно свиване на продажбите.
Някои от ръководителите на водещите производители обаче са умерено оптимистични за следващата година. Според изпълнителния директор на най-големия френски автомобилопроизводител Renault Карлос Гон, европейският пазар може да се върне към едноцифрен ръст през следващата година.
Най-големият немски производител Volkswagen отчете ръст от 0.8% в продажбите си, докато продажбите на Renault са нараснали 2.6%, благодарение на силното търсене на автомобилите от среден клас.
Продажбите на немския производител бяха вдигнати от ръста с 18% в звеното Skoda през ноември. От Renault пък се радват на ръстът с 30% в бюджетните модели като спортния Dacia Duster. Toyota е повишила продажбите си с 6.9%.
Производителите, които нямат нови или нискобюджетни модели, все още изпитват сериозни затруднения. Така например продажбите на италианската компания Fiat са се понижили с 5.8%.
Акциите на GM са се понижили с 3.8%. Щатският производител ще изтегли марката Chevrolet от европейските пазари, предвид на слабото им представяне и ще се фокусира върху далеч по-познатата в Европа Opel.